Trädgårdsliv & Design


Skira Rosenskära

  

Så vacker så skör så nyckfull…

Det är Rosenskäran eller Cosmos bipinnatus som den heter på latin.
Det känns nästan som lilla Tingeling skulle sträcka sig upp och viska äntligen brast min knopp…
I år har den låtit mig få vänta alldeles för länge tills den så underbara skira blomma slog ut. Sen kom stormen Katja och knäkte dem alla med de hundratals små runda knopparna.

Nu gäller det att rädda dem när man har väntat så länge på dem.
I vanliga fall brukar mina rosenskäror blomma redan i juli måndad och då med ett enormt flor av vita – rosa vackra blommor.

Jag önskar er en riktig skön helg!
Kram från Camilla


5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Rosenskäror är nästan ett måste till sommaren:) Fast i år har jag inte sått ett endaste frö pga flytten. Men nästa år hoppas jag ha någostans att sätta dom.
Spännande med tidnings repotaget!!
Trevlig söndag!

Kommentar av Merja

Rosenskäran vill aldrig börja blomma hos mig så nu har jag slutat att så den.
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Den är verkligen söt.
Hur är det annars?
Längesedan vi hördes av.
Tänkte på dig i somras och när ni var här.
Äntligen har jag spagettipumpor…
Annika

Kommentar av annika christensen

Ja de är så söta de skira rosenskärorna. Nu när det mesta blommat över är det de som finns kvar i år.

Annie (som har börjat blogga igen!)

Kommentar av Annalunda Ting

Varsågod – en liten utmärkelse till dig:
http://frejdastorp.bloggagratis.se/2011/10/17/6469115-en-award-till/🙂

Kommentar av Frejda




Kommentera

