Trädgårdsliv & Design


Förgätmigej
2011-05-24, 19.32.10
Filed under: Bilder från trädgård, Dikter, Frösådder och växter

Ett blått hav  av förgätmigej väller över en av mina rabatter.

En liten söt blomma som vandrat in i min trädgård på naturlig väg via fåglar och vind.

Jag hitta en liten fin berättelse om varför den heter just Förgätmigej – Glöm mig ej!


Jag önskar er en härlig trädgårdsvecka! Kram Camilla

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Köpte mig mina första två plantor förgätmigej på Tant Grön för ett par veckor sedan. Hoppas att de sprider sig. Den är sååå ljuv och skir. Älskar den!

Kommentar av Sofia

Hej igen. Vattnade varje kväll. De blommade fint, men nu är de vissna. Är de överblommade för säsongen, tror du, eller har jag lyckats ta dö på dem?

Kommentar av Sofia




Kommentera

