Trädgårdsliv & Design


Iron Fairy – make a wish
2010-09-15, 18.44.16
Filed under: "Dagbok", Iron Fairy, Trädgårdsliv | Taggar:

Iron Fairy Brook från 1902- make a wish

I kväll  flyttar en trädgårdsälva in i min trädgård. Den är inte så stor och den bär på en speciell kraft.

Sägen säger att för många år sedan , i en hemlig trädgård snubblade några barn över tre rostiga böcker av järn. Böckerna berättade sen saga om små järnälvor, som tillverkades av en vresig gruvarbetare som bodde djupt under jorden i en värld av gömda tunnlar. Genom åren hade gruvarbetaren tillverkat en hel samling av de små järnälvor som alla representerade en speciell del av den hemliga trädgården ovanför.

Älvan kom insvept i en fin tygpåse med instruktionerna ”When you take fairy home for the first night be sure place her in position where she will receive the next morning´s sunlight. You fairy has been made deep beneath the garden´s ground, so has never seen sunlight. Make sure that you sprinkly the ”Magical Dust” on your fairy that same night as well, this will set her spirit free! .  Den var dessutom väl inpackad i en liten järnlåda med tillhörande glasflaska med magiskt älvstoff som nu skall befria min älva.

Höst vid dammen

Min älvas historia och fakta;
Namn: Brook
Född: ca 1902
Personlighet: glad, lättsam, gillar att ha många vänner
Tillverkad av: malm grop 1, 2 och 3
Wings: trollslända lava
Gjord för: Bougainvillea Tree
Höjd: 7 cm
Poem:
Titta! Jag Brook! Kan du se var jag spelar?
Kom med mig, jag ska visa dig vägen.
Hot rosa, purpur och nyanser aprikos,
Omgiven av skönhet som aldrig bleknar.
Stora vassa taggar som skyddar mig på natten,
Från fel och critters och saker som bitas!
Så besök Bougainvillea Tree,
Öppna blommor och du hittar mig!
Så besök Bougainvillea Tree

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Åh.. hon är ju alldeles underbar!! En sådan skulle jag vilja ha hemma hos mig🙂

Ha det gott🙂

Kommentar av Lotta

Så fin hon är!
Har en fin kväll och trevlig torsdag!
Kram Sirpa

Kommentar av Sirpa

Väldigt fin var hon, ta väl hand om henne.-)

Kommentar av Marie Lithén

I would love to have such a delightful little fairy. Where do you purchase them?

Kommentar av Meredehuit♥

Visst är dom helt underbara … de små älvorna ! Här bor en liten Hannah sedan i våras. Hon är inte grön längre utan väldigt rostig !
Ha en bra vecka, Camilla !
Kram/Isa

Kommentar av Isa

Så söt hon är!! Skulle gärna få sitta i min trädgård med:)
Ha det gott!

Kommentar av Merja

Hej Camilla !

Ville bara önska god fortsättning på det nya året ! Om du vill är du alltid välkommen till mig för att se hur växthuset blev !
Ha det så bra !
Kram/Isa

Kommentar av Isa




Kommentera

