Trädgårdsliv & Design


Fikonträd & Sävstaholm äpplen
2010-09-07, 23.57.33
Filed under: Trädgårdsliv, Växtfakta

Mitt fikon träd

Måste bara få visa er mitt härliga fikon träd. Det bär mängder med frukt som nu är på gång att mogna. Det vattnas i munnen när jag tänker tillbaka på de frukter som vi fick njuta av i somras. Söta och saftiga, smälte de i munnen… Rena lyxen!

Andra frukter som vi njuter av just nu är tomater, djungelgurka från växthuset och så förståss de saftiga goda Sävstaholm äpplen från trädgården.

Troligen Sävstaholm äpplen

Sävstaholm äpplet är till en början gulvit till ljusgrön och får härlig röda strimmor på solsidan eller över hela frukten och doftar underbart. Fruktköttet är vitt, fint och saftigt. Smak, angenämt sötsyrlig med god arom och ett aldeles yperligt äpple att äta precis som det är.

Dagens skörd från växthuset.

Tack snälla för alla fina kommentarer jag fått! Det värmer gott att få så många påhälsninga på min blogg fast det har varit segt med inspiration och orken inte riktigt räckt till för bloggandet.

Jag önskar er alla en fortsatt skön vecka! Kram Camilla


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

