Trädgårdsliv & Design


Lupiner
2010-06-08, 14.00.18
Filed under: "Dagbok", Trädgårdsliv | Taggar:

Lupiner

När vi flyttade till vårt hus så fanns det mängder med blåa lupiner i rabatterna. Med åren som gått har jag nästan utrotat dem från trädgården då jag ansåg att de var en skräpblomma. Jag tyckte de var fula när de hade blommat över och sedan spred sig lättvindigt.

Men så idag, tidigt på morgonen var jag iväg för att köpa sommarblommor till mina krukor och råkade då se ett stort fält med massa färgglada lupiner. Plötsligt utan att tänka så tvär vände jag bilen och sprang ut för att plocka mig en bukett som blev så stor att jag knappast kunde bära dem tillbaka.

De är ju inte alls en skräpblomma… Vilka underbara färger och nyanser det finns och jag har plötsligt blivit vän med dessa fina lupiner som nu får stå på brunnslocket i en zinkhink i blickfånget av vår uppfart till huset.

Katten Mirre på upptäcktsfärd bland lupinerna.


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Så vackert imorgon dag skall jag ut ochplocka jag med.
Hoppas allt är väl trots hårt arbete.
Kram
Annika

Kommentar av annika Christensen




Kommentera

