Trädgårdsliv & Design


Spindeln i nätet…
2010-06-01, 19.20.24
Filed under: Djurliv i trädgården

Som spindelen i (på) nätet har jag nu hämtat kraft och inspiration för att göra ett nytt blogginlägg. Det har gått allt för lång tid mellan minna inlägg på senaste tiden och detta skall jag nu försöka ändra på. Börjar därför med en liten men ack så läskig spindel som jag sprang på härom dagen. Här hittar ni information om den gula spindeln: Blomkrabbspindeln

En gul spindel - Blomkrabbspindeln- Misumena vatia (Clerck 1757)

Blomkrabbspindeln i en gul vårkrage. Blomkrabbspindeln skiljer sig från andra europeiska krabbspindlar genom att den kan byta färg från gul till vit

Fick en fin utmärkelse för någon vecka sedan av Isa som har bloggen Isas Trädgård. Isa är i full fart att bygga sitt drömväxthus och detta och mycket mer kan man följa på hennes fantastiska blogg.

Jag skickar inte awarden vidare till någon speciell då jag har så svårt att välja bland alla underbara bloggar. Men den som vill får mer än gärna ta den och berätta sju intressanta saker om sig själv.

Mina sju är… (*åååhhh…såååå…svåååårt detta var, det finns väl inget intressant om mig ;)*)

* Har spindel och ormfobi… Det trodde ni inte, men så är det! Värst är ormfobin!!!

* Är grymt allergisk mot getingstick och mygg och andra blod sugande djur… Inte så praktiskt då man älskar trädgårdslivet och aldrig lär man sig att ha mot gift (medicin) på fickan.

* Har tagit jägarexamen men aldrig skjutit något djur och kommer aldrig att gör det i heller… Närmast till mord är väl att döda de mördarsniglarna som är på sitt intåg i trädgården just nu.

* Älskar serien Minuscul ”Småkryp” … Kanske beror det på min fobi och allergi, utmanar lixom läget!

* Tar gärna ett litet gott glas vin tillsammans med god mat i trädgården efter en dag med jord under naglarna. ;o)

* Blev biten av en svan när jag var liten.

* Drömmer om en medelhavsträdgård.

Här är awards reglerna….

När man fått utmärkelsen bör man:

-kopiera in award-bilden i sin blogg för att visa att man fått den
-tacka och länka till den som nominerade en
-nominera sju andra bloggare och länka till dem och sprid lite glädje
-berätta sju intressanta saker om sig själv

Ha en fortsatt mysig kväll!

Kram Camilla


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Trodde du hade jobbat i photoshop först..
Har aldrig sett eller hört om denna.
Gissa vem som har varit här?
Titt på Närkes allehanda blogg.
Ha det gott
Annika

Kommentar av annika Christensen




Kommentera

