Trädgårdsliv & Design


Körsbärsblom och frö paket… ♥♥♥
2010-05-03, 09.59.11
Filed under: "Dagbok", Trädgårdsliv

♥♥♥

Körsbärsblom.

I trädgården blommar nu mitt Japanska körsbärsträd. Jag njuter och kan inte låta bli att fotografera dessa underbara rosa blommor. Kanske beror det på ett gammalt barndomsminne som jag har då jag och min Bästis klättrade i just ett sådant träd översållat med dessa rosa små underbara blommor.

Japansk körsbärsträd.

Det kom ett paket idag med posten innehållande massa fröer. Paketet kom från en trädgårdsvän på Österlen. För vi med samma trädgårdsintresse är vi alla vänner. Vi hjälper varandra och vi håller kontakt… Jag hade svarat på lite byggfrågor angående vårt växthus och som tack skickade denna vän som har  jobbat i Hammenhög på Weibull Trädgård för något år sedan tillbaka ett paket med en hel drös olika fröer av olika slag. Vilken Överraskning!!! Vad Glad man blir!!!

Tack Marie Benntoft för ditt härliga fröpaket!!! ♥♥♥

Önskar er alla en riktig härlig vecka med sköna stunder i trädgården! //Camilla


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Visst är det härligt med körsbärsblomningen. Har ett stort fint träd precis utanför mitt fönster på jobbet, njuter varje dag. Glömde dock kameran idag, får ta med den imorgon.

Kommentar av Martina

Det måste vara lycka att ha ett så vackert träd i sin trädgård:)
Roligt med fröna. Ha det gott!

Kommentar av Merja

Japanskt körsbärsträd står på min inköpslista. Jag älskar de skira blommorna och längtar tills jag blir ägare till detta träd.

Kommentar av Hélena

Såväl körsbärsblom som fröer ger glädje!
Själv blev jag jätteglad över din hälsning hos mig. Självklart kan du länka.

Njut dagen!
/Pernilla

Kommentar av dona blogg




Kommentera

