Trädgårdsliv & Design


Månadsbilden – Mars
2010-04-06, 12.49.59
Filed under: Månadsbilden | Taggar:

(Klicka på bilden för att se den i större format)

Det råkade bli några dagar efter än utsatt datum då månadsbilden skulle tas… För bara några dagar sedan låg marken fortfarande inbäddad i vit blöt snö. Det har varit Påsk och våren anlände på självaste Påskafton med värmande sol under glastaket i växthuset. Då smälte snön i en rasande fart ute och nu när jag står med kameran för att ta bilderna är det den 4 april.

Jag har börjat lite smått att vårstäda i trädgården. Våra Påskgäster har varit villiga att hjälpa till och mycket ris har klippts ner.

Entré trappan har fått nya vårplanteringar och det känns sköt att komma igång med trädgårdslivet på allvar.

Må så gott! Kram Camilla

 


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Visst ger det en härlig känsla, att äntligen få sätta igång.
Ha det gott
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Hallå där, det var länge sedan, vilket fantastiskt vackert växthus du har,min dröm!!!!!

Så glad jag blev över min gamla guldkant på livet länk hos dig, numera har jag bloggen Nordingården, hoppas vi ses igen!!! Mari.

Kommentar av NORDINGÅRDEN

Idag krattade jag i rabatterna för första gången. Åh vad inspirerande det är att se dessa ljusgröna små spirande knoppar komma upp bland allt torrt och brunt! Hoppas du får njuta av en skön, frisk härlig vår! /Sofia

Kommentar av Sofia




Kommentera

