Trädgårdsliv & Design


Med Påsken kom våren
2010-04-03, 23.08.12
Filed under: "Dagbok", Högtidsdagar, Växthus | Taggar: ,

Härliga Påsk. Nu har utelivet tagit fart på allvar. Växthuset har blivit städat in i minsta detalj och fönsterna är putsade. Snön dunstar i rasande fart  och solen kom lagom till påskaftonen för att värma upp växthuset till sköna 25 grader.

Vi har avnjutit en härlig påskbuffe ute i växthuset med sill, lax och lamm och barnen har letat Påskägg i trädgården.

Det känns så skönt att våren verkligen är på gång. Jag har sett mina första blåsippor spira i en av våra rabatter och i grannens rabatt växer små fina snödroppar under några sockertoppsgranar. Det är så härligt.

Jag inser att jag måste försöka få till lite fler vårlöksplanteringar i trädgården i form av snödroppar och vintergäck. De lyser upp och gör en så glad då man finner dessa blomma så fint precis när snön lämnat sitt grepp om marken.

Nu är det VÅR.

Glad Påsk på Er!

Kvällssol i växthuset Påskafton 3 april 2010. Temperaturen är ca 20°


7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilket härligt växthus. Vårat växthus kom upp i över 30 grader innan jag kom på att jag nog måste lufta det😉

Kommentar av Martina

Härligt med värme! Vart hade nog också stigit över 30 om jag inte låtit dörren stått öppen under dagen. Kram C

Kommentar av Camilla

Härligt Camilla att få äta påskmiddag i växthuset ! Det hoppas jag få göra vårt nybygge nästa påsk !
Visst är det härligt nu när våren också letat sig hit till Örebro !
Kram/Isa
PS: Vilken grymt snygg ljuskrona du har! DS

Kommentar av Isa

Tack snälla för kommentaren. Vad spännande med ert nybygge. Kram C

Kommentar av Camilla

Underbart Camilla!
Snart ses vi igen.
Annika

Kommentar av annika Christensen

vi firade oxå påsken i växthuset, men vi fick elda i kaminen för att få upp lite go värme så man kunde sitta o äta utan att huttra, ser fram emot den första sommaren med växthus, ska bli så spännande.
Anneli i Horred

Kommentar av Anneli

Jaaaa, som jag mejlade dig, helt UNDERBART växthus.

/marie benntoft

Kommentar av Marie Benntoft




Kommentera

