Trädgårdsliv & Design


Äntligen frö i jorden.
2010-03-28, 21.35.20
Filed under: "Dagbok", Frösådder och växter, Trädgårdsliv

Efter en långvarig trötthet och en seg förkylning har jag idag äntligen fått ner några av mina fröer. Bättre sent än aldrig!

Först ut blev tomat- Bifftomat ´Marmande VR´, Körsbärstomat ´Gardener´s Delight´en välbeprövad god sort och en helt ny sort för mig Körsbärstomat ´Chocolate Charry´

Även en gurksort, Djungelgurka kom ner i frölådan i år. I fjol sådde jag dessa små men av någon anledning vart plantorna små och svaga och gav ingen frukt så jag låter de prövas i år igen och hoppas på bättre tur än i fjol.

Några blommor blev det oxå… Jätteverbena, Viol, Sommarrudbeckia och Strandkrassing.

Om någon vecka skall fler frö ner och då blir det sådana fröer som inte behöver så lång tid på sig att gro.

Snön ligger fortfarande kvar, blöt och tung men marken börjar skymta mer och mer och jag såg min första snödroppe för någon dag sedan hos vår granne. Jag önskar mig mer sol och värme nu så trädgårdslivet kan ta fart på allvar.

Hoppas Ni får en skön och härlig Påsklovsvecka med sköna soldagar och lite värme!

Må så gott! Kram Camilla


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Våren är på väg! Ja!!! Nu är det ljuvligt- med sådder & sol & allt det andra ljuvliga!

Kommentar av NinaH

Hej Camilla,skönt att du är bättre! Håller med, visst längtar man efter sol och lite värme så man kan plantera lite, jag då på min köksbänk…Ska bli kul att se er alla och hur växthuset ser ut. Kanske blir det lite trädgårdsarbete för oss alla, kan ju ta bort snön som är kvar tex. Ses i morron! Annika

Kommentar av Annika Lindmark

Jag tycker det va bra jobbat ändå! Jag har fortfarande inte fått ner mina, men förhoppningsvis imorgon!

GLAD PÅSK!

Sanna

Kommentar av Villa Solgården




Kommentera

