Trädgårdsliv & Design


Lantliv
2010-03-19, 01.23.29
Filed under: "Dagbok", Växthus | Etiketter: ,


(Bilden är en mobiluppladning och därför dålig kvalite)

Har legat till sängs hela dagen i frossa och feber och det känns som om jag har en dunderförkylning på gång ;-(   (…NeeeJ…Villl Inte!!!)

Men jag blev snabbt uppmuntrad av senaste nummret av Lantliv som maken hade införskaffat till mig idag.

På uppslaget om vad nästa nummer av tidningen Lantliv skall innehålla finns en bild av mitt växthus. Det är fotografen Magdalena Björnsdotter  som har tagit denna härliga bild och den 15 april kan vi se mer av reportaget som gjordes i fjol.

Bilden har jag tänkt rama in i en enklare vit ram som antagligen kommer att få pryda en av hyllorna ute i växthuset. Det är faktiskt lite kul att skapa sin egen lilla historia ute i växthuset tillsammans med den ”växthusgästbok” som finns där. Många personer har skrivit i den… och vi kan med glädje titta tillbaka på de mysiga stunder som vi  och våra gäster har haft ute i växthuset sedan växthuset byggdes 2007.

Bilden får mig också att längta till sommaren. Än har vi massa snö runt gården och det känns lite ovärkligt, att om lite mer än två månader har vi sommar, sol och värme, med blommande pioner och gröna gräsmattor och sommardoftande kvällar.

Till sist vill jag tacka er alla för era härliga och fina kommentarer som ni skriver här på min blogg. Det gör mig så glad att ni orkar hänga kvar som läsare av min blogg.

Själv har jag varit lite  seg med att kommentera tillbaka på mina bloggvänners sidor då min tid har tagits upp av familjeära och personliga skäl men jag lovar att jag skall bättra mig. Åtminstånde skall jag titta in till er lite oftare  och göra ett litet spår efter mig (på de sidor som det går att kommentera på… Vissa sidor kan jag inte skriva på då inte man använder samma bloggkonto, och det är så tråkigt) då jag vet att det betyder mycket för oss i bloggvärlden.

Många Kram från Camilla

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Åhhh, vilken fantastisk bild av ett fantastiskt växthus !! Härligt att tidningen kom precis nu när du behövde den ! Man blir verkligen inspirerad av bilden …jag kommer garanterat att köpa tidningen då vårt växthusbygge drar igång i vår !
Krya på dig !
/Isa

Kommentar av Isa

Åh här är en till med frossa eller det är en reaktion på betten jag fick i onsdags så idag fick jag börja med penicilin,hoppas du piggar på dig och vilket vackert växthus du har, måste köpa Lantliv i helgen.
http://ettvitarehem.blogspot.com/

Kommentar av LenaS

Hej goa Camilla!

Tack, allt är bra med mig. Hoppas allt är bra med dig?

Ja nu längtar man till trädgårdstider.. växthuset och verandalivet..!

Åbh vad roligt med reportaget, jag måste köpa tidningen och se mer. Jag tok-gillar ju ditt växthus!

Kram och ha en fin helg!
Mia

Kommentar av Mia

Så kul med repotaget!!
Roligt med en gästbok i växthuset:)Visst längtar man….
Krya på dig!

Kommentar av Merja

Krya på dig!
Du / ni har verkligen ett underbart växthus.
Ser fram mot reportaget.
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Ett stort grattis!
Så roligt 🙂
Hoppas att det inte blev något av din förkylning.

Kram Mari

Kommentar av Mari

Jag hoppas du kryar på dig snart, snart!!

Jag längtar också till nästa nummer av Lantliv, det gör jag alltid 😉 Har faktiskt plockat fram en från förra sommaren och njuter av alla torpreportage… härligt!

Kram
Sanna

Kommentar av Villa Solgården

Vad roligt att få med ert fina växthus på omslaget! Det är verkligen en vacker bild. Ser fram emot att få se hela din trädgård i sommar när ”Örebro Norra Trädgårdsförening” kommer på besök!

Kommentar av Anneli




Kommentera

