Trädgårdsliv & Design


Ny inredning
2010-03-09, 11.03.34
Filed under: Inredning | Taggar:

I brist på trädgårdsinspiration måste jag bara dela med mig lite av vår nya inredning i kök och i vårt vardagsrum.
Denna hylla i zink med smålådor hitta jag i webbutiken Broarne och jag föll direkt för den och idag kom den med posten och den fick genast sin hedersplats sidan om spisen i köket. Där slukar den allt det som ofta står slarvigt framme när det lagas mat. Nu har pepparkvarn och salt fått sin givna plats tillsammans med olivoljan.

I vardagsrummet har vi äntligen fått hem vår Gustavianska soffgrupps möbel från Stockholm.  Ut åkte en stor tresits soffa från Ikea (på tiden, må jag säga) för att ge plats åt denna nätta charmiga grupp. Så nu är det  slut att med att ligga och dra sig i soffan utan vårt rum skall för bli ett litet finrum för mys och gemenskap. Jag är helt förälskad i dessa underbara fåtöljer som är så sköna att sitta i.

Nu skall jag gå ut i solen och titta till hur växterna i växthuset har klarat vintern och sedan är det hög tid att planera årets frösådd

;-D

Må så gott! // Camilla

Ps. Jag efterlyser 2:a pristagaren av en biljett till Trädgårdsmässan i Älvsjö – Hör av dig snarast så du hinner få din biljett.


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilken perfekt hylla du hittat, och fin var den också!🙂

Soffmöbeln är fantastiskt söt! Där måste ni trivas!!

Vi köpte ny soffklädsel, och jag har sytt nya rosa våriga kuddfodral.🙂

Frötävling hos mig, välkommen!

Sanna

Kommentar av Villa Solgården

Vilken vacker möbel! Så kul att ta en titt i vardagsrummet. Jag ser att ni har tapetserat eller målat väggarna. Jätte fint! Hälsningar Stina (förra ägaren till huset)

Kommentar av Stina

Hej Camilla!
Vilken vacker och praktisk zinkhylla du har hittat.
Den skulle behövas här oxå, tror jag.
Gillar din soffgrupp oxå. Den skulle däremot inte fungera här, då resten av familjen ligger framför tv:n hela tiden🙂
Nu ska jag läsa ifatt allt jag har missat.

Kram Mari

Kommentar av Mari

Very nice of you to friend me. I miss my garden blog very much; I hope to start this again late this spring. I am loosing my garden in a sad but common story. Writing about it has not been possible because of the sorrow. But, I may be able to have a new garden; should know in a few months. I love your pictures…and understand some of what you are writing about.

Kommentar av Marybeth




Kommentera

