Trädgårdsliv & Design


Dammar av
2010-01-07, 00.36.21
Filed under: "Dagbok", Trädgård

Tänk vad tiden går fort… Inte minst märker man det då man kollar av bloggen och inser att det var ett tag sedan jag skrev här.

I en kommentar på min nyårshälsning skrev Lotta8 att det var dags att damma av min blogg och det kan jag ju hålla med om på flera plan. För här måste både blogg och växthus dammas av inom kort och därför gör jag slag i saken och bjuder Er på ett collage med bilder tagna från vår till vinter år 2009.

Då det gäller växthuset så har jag smått panik… I början på december månad hade vi en hantverkare här och som skulle bygga nya garderober till vårt sovrum. Vid den tiden regna det och massa virke skulle sågas till och i all stress som rådde, hänvisades han till att hålla sig i växthuset. När så garderoberna var på plats, efterlämnades ett tjockt lager spåndamm över hela inredningen i växthuset. Den vita blomster bänken runt alla fönster syns inte längre och jag fick skotta upp flera syffla spåndamm från golvet.

Min vinter mysplats gick upp i rök och jag har plogat mig fram i spån mellan varje liten sak som pryder mitt växthus. Bara tanken på att jag måste sanera hela växthuset då våren närmar sig gör mig mörkrädd och glädjen över den nya säsongen har försvunnit. Inte ens frökatalogerna har lockat mig i år.

Jag vill ha inspiration och finna nya vägar i min trädgård!!! Satsa på något nytt! Samma sak gäller min blogg. Jag har ofta funderat på om någon överhuvudtaget läser här och vad är det då som gör att ni tittar in här på min blogg. Vilka av er här, återkommer och vad ska jag skriva om för att ni ska känna att det är intressant. Frågorna är många, men jag vet inte vart jag ska börja….

Jag behöver verkligen damma av både det ena och det andra och känner ni för att hjälpa till så vore jag mer än lycklig om ni giver mig lite förslag ;D . Kram på Er alla trogna bloggare//Camilla


9 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vad trist med dammet i växthuset! Men du ska se att när vårsolen börjar titta fram igen, så kommer suget vare sig du vill eller inte😉.
Jag är här för jag tycker om det du skriver om, gillar dina bilder och delar ditt intresse för odlingen. Kram

Kommentar av Anna

Välkommen tillbaka och God fortsättning på dig.
Snart börjar trädgårdsåret igen.
Hoppas att du har haft det bra i jul.
Kram
Annika

Kommentar av annika Christensen

Fniss…. oj, det var inte så jag menade… fniss, men jag gillar att läsa din blogg och har saknat dina inlägg men nu förstår jag att du haft mycket annat att göra. Lite trist med sågspånen förstås….. men å andra sidan, en städning medför säkert energi till inköp av vårblommor och möblering i ditt fina växthus.
Det är roligt att titta runt i bloggares trädgårdar, hur rabatter är formade, idelösningar, insynskydd – och gulligt pynt och pyssel är också trevligt🙂

Härligt collag – jisses vilken vårlängtan jag fick…..

Ha en skön helg, kram 8`)

Kommentar av Lotta 8`)

Jomen här tittar man in för att få se fina bilder och hitta inspiration förstår du! Ditt vackra växthus är ju alltid värt ett besök
Gott nytt bloggår och trevlig helg!
Växthusmadam

Kommentar av Växthusmadam

Att ha fullt upp har nog de flesta, men våren är på väg, snart i alla fall, och det är något att fira och skriva om.
Brukar titta in då och då för att se vad du har för dig.
Trevlig helg
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Vilka underbara kollage – massor med vackra färger!🙂 Det behöver man nu. Ett växthus fullt av spåndamm är väl det sista man behöver, trist!

Ha det gott!

Sanna

Kommentar av Villa Solgården

Fortsätt blogga precis som du gör nu. Jag gillar alla dina fina foton från trädgården, både närbilder och övergripande bilder. Jag uppskattar också när du tar reda på fakta om olika saker och delar med dig av detta. Jag gillar att se dina olika pyssel, arrangemang och blir inspirerad, även om jag själv inte kommer till skott. Angående dammet/spånet – urtrist, men å andra sidan kommer det verkligen synas när du har städat! Lusten kommer framåt mars, jag lovar!

Kommentar av Sofia

Underbara bild collage av året som gott! Säger som Växthusmadam: att man tittar in till dig för att se fina bilder och få insperation!!
Måste vara kallt i växthuset än…låt spåna ligga kvar ett tag till..det hinns nog:)
Ha det gott!

Kommentar av Merja

Hej Eva! Trevlig blogg du har!
Jag undrar hur du gjort collaget ovan?
Mvh Anna.

Kommentar av Anna




Kommentera

