Trädgårdsliv & Design


Vintervila i ett växthus
2009-11-19, 10.11.04
Filed under: "Dagbok", Växthus | Etiketter:

Det känns att vintern är här. Vi är trötta och orkeslösa och känslan för att blogga och fotografera i detta gråmulna kala vädret har försvunnit för en stund. Men så plötsligt fick jag en ingivelse att gå ut i mitt växthus för att njuta lite på morgontimmarna. Det är lugnt och fuktigt i luften. Dimman har lagt sig på rutorna och ett behagligt ljus infinner sig under glastaket.

för några dagar sedan fick jag upp min enorma ljuskrona och snart ska jag vinter bona och göra lite julfint i en hörna för avkoppling där under vintern. Jag har funderingar på att installera en gammal kamin för att få lite värme i växthuset. Men jag och min man är lite oeniga om vilken typ av kamin vi ska ha. Min önskan är en gjutjärnskamin medan min man förordar en gasol kamin av något sort. Problemet är dock att gasolkaminer inte är så fina och faller inte i min smak så om någon här ute i bloggvärlden har några uppslag på fina gasolkaminer så tar jag tacksamt emot dem.

Tack för alla fina kommentarer jag fått i mitt förra inlägg. Kul att ni är så flitiga att titta in här fast jag inte har skrivit så mycket på de senaste veckorna. Tack även till Eva på Smultrongården som skrev så fint om mig på sin sida.

Må så gott! Kram Camilla

9 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vackert även i vila!!

Kommentar av NinaH

Så härligt! Mitt växthus är nu arbetsplats för dotterns blomsterprakt! Härligt att det får leva även när jag vilar ;-). I går inhandlade jag en adventsljusstake som ska få lysa lite där inne under de mörka timmarna, jag älskar advent! Ha en skön helg! Kram

Kommentar av Anna

Hej. Har sett ditt vackra växhus, och i somras byggde vi oxå ett av våra gamla fönster och gammalt taktegel. Vi installerade en kamin från 1929 som min sambo renoverade och vi sitter där ute så ofta vi kan.Klart det skall vara en ”riktig” det är jättemysigt. Är man lite händig så kan kaminen inköpas för 1000 kr ca .
Hälsn Anneli från Horred

Kommentar av Anneli

Kul och se ett tecken från dig.
Älskar ditt växthus.
Hoppas allt är bra och att du får hämta lite nya krafter. Härligt med tända ljus i växthuset.
Ha en skön advent
Kram
Annika

Kommentar av Annika Christensen

OJ vad fint växthus. Och vackra små stileben (skriver man så?) vackert! /Rosemarie

Kommentar av Rosemarie

Åh vad jättefint det ser ut. Älskar de gamla zinkbyttorna och hinkarna! Ljuskronan är också väldigt läcker.
Varma hälsningar
Eva

Kommentar av Eva Robild

Hoppas att allt är väl med er där uppe!!
Kram
annika

Kommentar av Annika Christensen

Åh så fint det blev med den stora kronan i växthuset – verkligen!! Jag tycker också gjutjärnskaminer är något alldeles extra, såg olika kaminer i någon inredningstidning för ett tag sedan, kommer tyvärr inte ihåg vilken.

Vet du vad, det finns en utmaning till dig i min blogg! 🙂

Kram Sanna

Kommentar av Villa Solgården

Härligt växthus har du, dimma och mörker till trots.
Trevlig helg
Birgitta

Kommentar av Birgitta




Kommentera

