Trädgårdsliv & Design


Utmärkelse
2009-10-20, 22.48.45
Filed under: "Dagbok" | Taggar:

UTMRKE~1

Jag har fått en utmärkelse av en gammal klasskompis mamma, från grund skolan- Kristina. Så skoj! Tänk att hon har hittat till min blog och nu även skickat denna fina utmärkelse till mig. Vad roligt!

Vi var ett gäng glada tjejer som förr hade mysiga, skapande, sy och pyssel kvällar ihop då jag bodde i Arjeplog. Kristina höll ofta i det hela och hon hade alltid många roliga påhittiga saker på gång. Nu har hon även en härlig kreativ blog som ni kan finna här… Quiltan .

”Men” utmärkelsen då… det finns ju alltid ett, ”men”… som kristina skriver . När det gäller denna utmärkelsen så var det att  man ska berätta 10 saker om sig själv… inte världens enklaste… ”men” jag sak också försök, för att sen skicka denna vidare till 2 andra bloggare ….

Jag tänker… Vill inte skriva så mycket om trädgård för det vet ni ju redan…

Så här kommer nummer…

1) Jag är ju väldigt hemkär och mina tre barn betyder allt och jag håller min familj väldigt varmt om hjärtat.

2)Trädgården är min tillflykt & räddning då mitt ena barns funktionsnedsättning tar min kraft.

3)Bloggar om trädgård (det vet ni ju) men har även en mer privat och anonym blogg där jag skriver om Livet och om Autism. Jag brinner för de barn som har Autism och anser att samhället inte tar ansvar för de barn och familjer som är drabbade. Bland annat borde vården och andra instanser som kommunen och skolor mfl rycka in mycket tidigare och ge stöd och utredningar direkt och inte låta månader och till och med år gå innan något händer trots rop på hjälp.

4)Älskar inredning och den vita shabby chic stilen är en del av mitt hem. Visste ni att jag har en liten shabby chic butik på nätet som jag inte riktigt har lagt så mycket kraft på?!

5)Är egen företagare och designar trädgårdar… Drömmer om att kunna övergå helt från nattligt vårdarbetet till att endast driva mitt företag.

6)Är en skånetjej med ungdomen i Lappland, gift med en Stockholmare och Närke mitt hem…Kan det bli bättre?!! Jag kan ju säga att jag sett stora delar av vår avlånga land. Talar bred skånska då jag blir arg och en släng av norrländska då jag är deppig… Men allra oftast har jag min egen dialekt med det bästa av det mesta.

7) Fotograferar mycket! Jag älskar min kamera. Vill gå en fotokurs och lära mig hur man tar fina bilder på nära håll och hur man fotograferar levande ting bäst. Tar tusentals kort varje år. Någon vacker dag ska jag införskaffa mig ett macro objektiv!!!

8)Älskar god mat och tar gärna ett glas rött. Men har svårt för bakverk, bullar & tårtor. Trots det är jag utsedd av släkt och vänner till den bästa tårtbagaren🙂 …. Ps. Till våren kommer jag att dela med mig ett tårtrecept i tidningen Lantliv så håll utkik om du vill smaka på en härlig sommar tårta.

9)Ok, näst sista… Ärlig, står för det jag gör, drivkraftig, lugn och har svårt att hålla tider ibland. Har varit mycket pedantisk men har tyvärr fått lägga ner en hel del av det då det gäller städning samt hålla ordning & reda på saker & ting pga tidsbrist. Har fått lära mig att se klädhögar och annat på golven… För 10 år sedan skulle jag bli oxtokig om det slarvades med sådant.

10)Sitter alldeles för mycket framför datorn… (Tycker det är lite smått kul med Facebook där jag har hittat många gamla vänner och en hel del kusiner. Besöker ofta andras inspirerande bloggar för att få idéer mm. …Borde motionera mer istället🙂

Till de två som ska få ta över utmärkelsen är…

NINAS TRÄDGÅRDSTANKAR

och

VILLA SOLGÅRDEN

1 mellanskillnad

Må så gott där ute i bloggvärlden! Kram Camilla


6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vad roligt att få veta så mycket om dig! Du bjuder på dig själv och skriver så lätt! Gött! (på bred göteborska). Kram

Kommentar av Anna

TACK snälla snälla Camilla! ÅH vad glad jag blir!!! Tack!

Vilken trevlig (och gripande!) beskrivning av dig själv! Jag skrattade åt det där med dialekterna!🙂

Jag antar att det nu är min tur att berätta 10 saker om mig själv! Så lämpligt, när man är sjuk och har all tid i världen.🙂 Jag antar att jag också ska skicka utmärkelsen vidare till 2 bloggare?!

Kram från en glad bloggare!🙂

Kommentar av Villa Solgården

Hej. Vad kul att få ”lära känna” dig lite mer genom din lista🙂..och grattis till awarden.
Tjingeling
Monica

Kommentar av Monica

Tack, söta, för utmärkelsen!
Intressant läsa de tio sakerna om dig!
Tihi- jag närking som flyttade till Skåne, du skåning i motsatt riktning! (Som du har jag/vi också bott på fler platser emellan…)
Svarade tio saker om mig själv häromdagen (eller var det veckan…?….;-)…) – får kanske länka till dom…. för att inte bli tjatig & tros vara narcissist?!;-)

Kommentar av NinaH

Det är alltid kul att få reda på lite mer om andra🙂
Tack för dina ”bekännelser”.

Vilket mysigt gammalt hus ni har besökt, och så mycket fint ni fick med er hem.

Kram Mari

Kommentar av Mari i Marieholm

Hejsan Camilla! Oj så kul och intressant att läsa det du skriver om! Jag förstår att dina dagar är innehållsrika av många saker. Jag blev en del nyfiken på dina andra bloggar som du berättade om…. Det ska bli intressant att se vad du gör av de fina saker du/ni hade med er hem från Norrlandsresan. Jag kommer att förtsätta besöka din blogg, gillar den och så tycker jag det är toppen att höra vad som händer i ditt liv. Bamsekram från Kristina i Arjeplog

Kommentar av Kristina i Arjeplog




Kommentera

