Trädgårdsliv & Design


Jag möter hösten med tidningarna i dag :)
2009-09-16, 19.25.49
Filed under: "Dagbok", Trädgårdsgguide/info, Trädgårdsliv

Hihi… Vad kul… Nu finns jag med i Örebroar´n sid 18-19, SméJournalen/Eskilstuna och Strängnäsjournalen sid 16-17.
I artikelen kan man läsa om mig och om hösten. Ni hittar också lite tips om olika köld tåliga växter för  höstplanteringar och rabatter.  Bilderna gör sig bäst (hihi jag menar jag🙂 blev bäst) i Strängnäsjournalen,  så ta en titt där om ni har lust.  Självaste artikeln är samma i alla tidningarna.


Bild 1

Ur Strängnäsjournalen 16/9 2009.

1 mellanskillnad

Jag vill också passa på att Tacka för de mail och hälsningar som jag redan har hunnit fått i samband med artikeln. Det är så roligt att ni hör av er och jag ska försöka svara på alla hälsningar under de närmaste dagarna.

Ha en skön höstkväll! Kram Camilla

Uppdatering 26/9: Länkarna funkar inte längre här ovan. Men här kommer texten från Örebroar´n…🙂
Bild 3


14 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vad kul att få vara med i tidningen. Jag skall genast kika.

Kommentar av Mimmi

Hej Camilla
känner igen dig sedan ditt nattarbete på Skebäck.
Jag vill bara framföra mitt beröm för en fin blog
Vad du är duktig! Fick tips via en vän som du hjälpt med trädgåren i Getingstorp.
Ha det gott. Kommer att titta in i din blog igen.
Eivor

Kommentar av Eivor Magnusson

Hej Eivor!

Tusen tack för kommentaren! Vad kul att höra ifrån dig och att du hitta till min sida och min stora passion för trädgårdslivet. Hoppas att allt är bra med dig! Hälsa Getingstorp från mig;)

Ha det gott i höstsolen! Hälsningar Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Hej!
Härliga bilder – både i tidningarna och på din blogg! Har dock ett par funderingar från artikeln i Sméjournalen. Det står att det är dags att klippa björkar och äppelträd. Menar du inte plommor och körsbär? Äpplen kan man ju beskära året runt, men stenfrukter helst på hösten. Och att täcka plantor med säckväv? Jovisst, som skuggväv fram i vår, över t ex rosor och ömtåliga barrträd – men det låter ju som om man skulle täcka över allt ömtåligt med säckväv. Fast så hade du nog inte riktigt menat! I övrigt var det intressant och bra! M v h / Else-Marie O

Kommentar av Else-Marie O

Hej! Tack för kommentaren.

För de flesta träd är vintern (november-april) en relativ bra beskärningsperiod !
* Ur biologisk synpunkt är beskärning lämpligast under JAS perioden och med det menar jag månaderna: Juli Augusti, September.
* Under maj – juni bör ingen beskärning förekomma!!!
* Björk,lönn avenbok, körsbär, plommon mfl skall man inte beskära efter nyår men nu i sen september fram till november är det helt ok att beskära dessa träd.

Jag brukar täcka mina krukor med fiberväv och i bland säckväv beroende på hur fort frosten och kylan kommer på hösten för att bevara krukorna så fina så möjligt långt in på tidig vinter. Och sen om du vill förvara ex perenna växter i sina krukor är det extra viktigt att skydda dem över vintern genom täckning av ex säckväv, fiberduk, löv och ställa dem på ett skyddande ställe för vind och kyla. När se vintern är över och den starka vårsolen kommer måste man se till att ha växterna under fiberväv så att inte solen startar upp växterna för tidigt i kanske då frusna krukor.

Hoppas du fått svar på dina frågor. Hälsningar Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Jätteroligt att både läsa och se!
Kram

Kommentar av Anna

Tack Anna!

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

hej! Roligt att va med i tidningen .-) Skall kika runt lite på din blogg nu
kram M

Kommentar av Vit poesi

Tack kommentaren och för besöket! Roligt att du har hittat till min sida.

Varmt välkommen åter! //Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Vad roligt, grattis! Kul att man kunde gå in och bläddra sig fram i tidningen! Ja, det är väl dags att göra lite höstkrukor nu…. Har inte riktigt hängt med, men idag kände jag för första gången att hösten faktiskt är här!
Växthusmadam

Kommentar av Växthusmadam

TAck Växthusmadam!

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Va nu igen har du blivit en liten linslus!!!
Vad kul jag glädjs med dig visst är det roligt att få så mycket uppskattning?
Snart är det min tur.
Ha det gott
Annika

Kommentar av annika christense

hihi… Jag väntar med spänning på din tur!😉
Kram C

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

hello,

Thank you for the great quality of your blog, every time i come here, i’m amazed.

black hattitude.

Kommentar av black hattitude




Kommentera

