Trädgårdsliv & Design


11 ton tung grävmaskin förstör min trädgård… ;-(
2009-09-03, 10.40.37
Filed under: "Dagbok"

En 11 ton tung grävmaskin har just nu förstört hela min ena gräsmatta, rabatt mm i trädgården pga att vi ska installera en brunn!!! Får jag svära nu—? ⚡-(

Det knyter sig i magen! Fattar de inget????

Jag jämställer min trädgård som om den vore  den nyaste sportbil. Lämnar man in bilen på service  ska man inte få hela motorhuven kraschad, dörrarna sönder slitna och inga hjul tillbaka?

När vi anlita firman påtala jag att trädgården är mitt allt och begärde att få ut jämnande plattor som fördelar vikten på maskinen mot gräsmattan. Men ibland är det som att prata med kallelångben – ”Vadå? det är ju inte så farligt tycker de!” Men de skulle gör så gott de kunde lät det när vi anlita dem!

Nu inväntar vi en tre ton lättare maskin med bandhjul i stället efter att jag har stått och skällt en del på hur det ser ut. Till saken hör också att då de kommit halvvägs med den tyngre maskinen fick de vända för den fick inte plats mellan hus och häck… Kunde de inte ha räknat ut det förut? Måste det vara en kvinna med för att klura ut en sådan sak? Jag lovar att det såg jag på en gång innan de börja men de ville inte lyssna till mig.

Och sen är det så, att innan dagen är slut… ja, då ska allt vara återställt, installerat och klart så jag kan så gräs i morgon. Så är det lovat!

-Vi får väl se hur det blir med den saken!!!

gräv1 forstorelse

-”Hur gör vi nu…?” Gubbarna kliar sig i huvudet, ringer några samtal och maskinen får vända om.

hjulspår

Min trädgård är min borg och den ska ingen förstöra! – Kram Camilla

Uppdatera… Bilderna visar bara en början. Nu ser hela gräsmattan ut som en enorm leråker och ovan på allt har en lastbil tomt ett X – antal ton makadam på vår nya uppfart. Det här är inte skoj!

Mooorrrrr!

Uppdaterat igen… Det är en fröjd att se fyra grabbar att plocka sten på vår uppfart… De vågar inget annat!


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Fy vad hemskt!!! Det verkar som det är svårt att fatta för väldigt många att trädgården är en hjärtegryn, har själv träffat på sådana. Det bultar i mitt hjärta och ilskan börjar komma när jag tittar på bilder och läser vad du skrivit.

Kommentar av Mimmi

Förstår din ilska och jag tycker att du FÅR svära:) Skulle oxå bli galen!!!
Tjing
Monica

Kommentar av Monica

Förstår att du är arg och ledsen. Du hade ju till och med pratat om skyddande plankor… Håll oss underrättade om hur det går/Sofia

Kommentar av Sofia Linnér

Hej Camilla! Vad hemskt men jag vet att du fixar snabbt till din trädgård igen. ps. jag kämpar med våra åkersniglar.Har du något tips hur jag får bort dom? Annars har vi det bra här i norrland. Jag saknar dej Camilla och familjen MAMMA

Kommentar av mamma




Kommentera

