Trädgårdsliv & Design


En lugn dag- Blev ett planteringsbord i min stil
2009-07-21, 20.11.06
Filed under: Trädgårdsprojekt

Blommor på bordet idagEgentligen existerar inga lugna dagar. Vi har alltid tusen järn i elden. Men idag… idag blev en ganska skön och lugn dag. Då klockan var två så kom jag själv på mig att jag satt vid köksbordet med en kopp kaffe och funderade på om jag skulle sy nya gardiner till köket eller baka något av de nyplockade hallonen.

Nu blev det inte något av det nämnda… Jag gick ut och plockade en bukett blommor istället. För när när vädret är gråmulet så måste man ta in sommaren för att njuta av rosor, salvia, såpnejlika och hostans blåa klockor😉.

Ute stod min man och såga, fila och fixa på sin båt som förhoppningsvis hinner komma i sjön innan sommaren slut.

Jag börja som vanligt plocka och stå i och snart stod jag där med sticksåg, borr och slipmaskin för att kitcha till mitt planteringsbord. Planteringsbordet har fått sig en övre del som ska målas i vitt prydas med nya krokar i gammal stil.  Mönstret kommer från våra köksstolar som jag ritade snabbt av för att få en mal. Idén till det hela kommer från ett bord från Classicum Växthus för hela 2500 kr. En väsentlig skillnad i pris jämfört med mitt som kosta endast 300 kr.

Planteringsbord

1 mellanskillnad

Ha en skön kväll! Kram Camilla


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Tänk att dagarna aldrig blir som man har tänkt sig:) Planteringsbordet blev jättefint. Funderar på att måla mitt vitt oxå.
Jag tar gärna en tistel (sonen blev jätteglad, han ääälskar taggiga saker).
Vi åker iväg nu, men jag kan skicka i börja av nästa vecka.
Jag mailar min adress.

Kram Mari

Kommentar av Mari i Marieholm

Regnet ”dirigerar om” våra dagar alldeles otroligt nu! Suck…. Men så fint ta in en bukett & ägna sig åt njutning!
Fint planteringsbord!

Kommentar av NinaH

Bra jobbat Camilla! Man kanske skulle lägga in en beställning;)
Ha det gott

Kommentar av Merja




Kommentera

