Trädgårdsliv & Design


Bilder från sommaren
2009-07-19, 22.49.56
Filed under: "Dagbok"

Mysviddamm

…Var bara tvungen att byta bild … vill inte se fler mördarsniglar nu.

Regnet öser ner (ganska skönt faktiskt) och jag går in på min sista semestervecka. Vi har haft en underbar sommar med mycket sol och värme och bad.

Men idag tog jag ett krafttag i trädgården med ogräs rensning och klippning av över blommande perenner samt bärplockning i hallonlandet och jordgubbslandet.  Sist jag rensa ogräs var tidigt i våras så det behövdes faktiskt. Då regnet tilltog blev det även gjort en heldel inne 🙂 Skönt, men det känns i kroppen att man legat på latsidan på semestern!

Här kommer några bilder från vår sommar.

fötter

ystad1

apotekarensträdgård

abergsträdgård

Annikasoas

innerskärgården

mellanakillnad

Vill även Tacka för alla kommentarer som jag fått i mitt förra inlägg om mördarsniglar samt önska Er en härlig ny sommar vecka! Kram på er alla// Camilla

10 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Mmm…Härliga bilder. Jag började jobba förra veckan, och har nu gjort min första helg efter att semestern tog slut.
Ja, årets sommar har varit fin. Fantastisk pion och rosenblomning(men det är inte slut än på blomningen…)
Ha en trevlig dag!
hälsn
AnnA

Kommentar av AnnA

Härliga bilder från härliga utflyktsmål 🙂
Gillar mest bilden från stranden.

Tänk att ogräset ska växa så!
Man hinner knappt vända ryggen till, så hr det växt upp igen.
Jag måste oxå göra ett jätteryck, men samtidigt så ser jag att det är mest ogräs som äts av sniglarna, så man kanske ska lämna lite.

Kram Mari

Kommentar av Mari i Marieholm

Byter gärna 🙂
Tror nog att jag kan gräva upp en planta.

Kram Mari

Kommentar av Mari i Marieholm

Gärna det… Vill du ha en planta av Cirsum eriophorum? Länk

Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Ljuvliga sommarbilder! En del (alla) här nerifrån ju…. Trevligt!;-)
Men så var det ju det där med ogräset… hm…. tänk att sån´t också växer……fniss…

Kommentar av NinaH

PS skulle förstås stå ett frågetecken efter det där lilla ordet ”alla” i parentesen…..;-)….DS

Kommentar av NinaH

Ja nästan i vare fall… Min hemstad Ystad, Simrishamn, Munka Ljungby samt Inre Mälarskär vid Selarön var några av våra sommarbesök i år. Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Där var en hel del jag kände igen minsann.
Mycket fint du fick se på eran resa och roligt att jag fick vara med på ett hörn. Receptet har jag mejlat så hoppas att det kommit fram.
Kram
Annika

Kommentar av annika

Hej Camilla!
Ville bara säga Vilken underbar bild på Clara! Tänk att det inte var så länge sen som hon och Oscar var ”mina” lånebarn 😉
Och vilken härlig trädgård du har! Jag har inte ens ett grönt finger… Lycka till med trädgård och allt och pussa på Oscar och Clara från gamla dagisfröken Therese!

Kommentar av Therese

Tack Therese! Kul att höra i från dig! Jobbar du kvar på samma dagis och hur är det med dig och din familj? Tiden går så fort och barnen börja bli så stora nu… Oscar blir 10 år snart.

Jag ska krama Oscar & Clara från dig 🙂 Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design




Kommentera

