Trädgårdsliv & Design


Ljuvliga rosor i rosa
2009-07-04, 22.03.06
Filed under: Rosor, Trädgårdsliv | Etiketter:

Nu när pionerna nästan har blommat över tar rosornas tid vid… Just nu blommar bland annat dessa av mina rosa sorter i min trädgård…

Bonica

maidensbluch

Leronado da vinci

rosokänd

Den okänd rosen som flyttades från grannen år 2007 blommar i år  med ca 5 cm stora blommor och tillbakaböjda kronblad. Knopparna är svagt rosa till karminröda. Namnet är okänt men troligen en gammal rossort… mer om rosens flytt går att läsa om Här

New Dawn

New Dawn

La Reine Victoria

mellanakillnad

Med detta önskar jag en fortsatt trevlig helg!! Kram Camilla

10 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Uhm! Rosor- det är livet det!;-)
Underbara bilder!

Kommentar av NinaH

Vilka fina bilder du tagit! Rosor är underbara, men hos mig mår de inte så bra, de kan inte stå emot alla hemska odjur som vill äta upp bladen… Vilka fynd du gjorde i nora med! Njut i sommarvärmen (fast här har det sjunkit ner till under 20 grader nu, fast det kan ju vara bra med lite regn till växterna).

Kommentar av Anna

Ändra länken till mig är du snäll (annasodling existerar nu på ny adress)

Kommentar av Anna

Absolut… Jag fixar det då tid ges… Njuter nu av sommaren! Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Så vackra bilder! Har svårt att bestämma mig för vilken som är vackrast, de är så fina allihopa.
Ha en fortsatt skön sommar.

Kommentar av Merja

Underbara rosor!
Det kan man aldrig få för många av, känns det som 🙂
Vilka härliga fynd du har gjort oxå. Tror jag gillade allt, faktiskt.

Så roligt med reportaget. Lova att du hojtar till när det är dax.

Kram Mari

Kommentar av Mari i Marieholm

Underbara allihopa//Britt

Kommentar av Britt

Vilka underbara rosor du har. Jag har nästan inga för jag kan inte sköta dem så bra.
Fast efter detta rosåret så blir det nog andra bullar.
Ses snart
Ha det gott
Annika

Kommentar av annika

Många fina rosor du visar! De flesta av mina har regnat bort! Jag hade sett fram emot en enorm blomning på min koloni, men har idag ägnat dagen åt att klippa bort alla regnskadade blommor! Allra mest hade jag sett fram emot att få se min ros Chloris som i år hade extremt många blommor som skulle slå ut nu.
Sånt är livet, nu får man drömma om nästa års blomning istället!
Du ser så söt ut i din hatt i växthuset i vänstermarginalen!

Ha det bra önskar Växthusmadam

Kommentar av Växthusmadam

Tack för titten och hoppas att resan gick bra.
Skall bli kul nästa gång du kommer.. för så sa du väl?
kram
Annika

Kommentar av annika




Kommentera

