Trädgårdsliv & Design


Noras stora antik loppmarknad
2009-07-02, 22.10.32
Filed under: Loppis | Taggar: ,

Äntligen kom vi iväg till Nora och den stora antika loppmarknade!!!😉 I flera år har vi sagt att vi ska åka dit men jämt missat det eller på annat sätt varit upptagna just denna och enda dag på året med bara antika prylar på en loppis. Det var varmt men vi hade bunkrat med massa vatten och utlovat stora glassar till barnen och dopp i poolen när vi kom hem.

Fynden blev inte så många men jag blev mycket nöjd! På bilden har jag samlat ihop lite andra saker med som jag har köpt nu i sommar på andra ställen runt om i Sverige. Men från Nora kommer vattenreservoar för gammal järnspis, rostig gammal skyffel, liten plåt ask och en stor gammal ”myntsparlåda” från Dynäs skola som jag kanske ska samla frö i. Den franska sol stolen kom min man hem med från sin syster i Stockholm. Mjölkkannan hitta jag på en liten gårdsloppis nere i Småland härom veckan då vi besökte Linné trakterna. ”Garnhävo snurran” köpte jag här i Örebro i våras för en tia. Jag har inte direkt vetat vad jag sak göra med den, men i dag kom jag på att man kanske kan göra en takkrona till vårt växthus av den.

loppis09a

vattenkran loppis09b

mellanakillnadVill passa på och Tacka för alla härliga kommentarer här på bloggen och via de mail som kommit. Och ett litet extra Tack vill jag ge till svägerskan Annika som gav oss en sådan skön solstol!😉 TACK!

Ha det så gott ! Kram Camilla


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ville också åka dit, men fick snällt stanna kvar och jobba;)Två veckor kvar till semestern.
Fina fynd du gjort under sommaren.
Många vackra bilder i förra inlägget bjöd du oxå på!
Trevlig sommar

Kommentar av Merja

Det var en hel del fynd du har gjort//Britt

Kommentar av Britt

Så fina fynd du gjort – både här & där.
Nora-lopp-marknaden har vi besökt. Mysig. Trevligt handla där. Men också trevligt bara vandra runt där bland kuriosa, antikviteter & folkliv.

Kommentar av NinaH




Kommentera

