Trädgårdsliv & Design


Grinden till dammen
2009-06-22, 15.05.53
Filed under: Trädgårdsliv, Trädgårdsprojekt | Etiketter: ,

Jag skapade en grind igår av kvistar, snören och najtråd. En enkel men ganska så söt liten grind och charmen blev total med vildrosorna som fick äran att slingra sig över den! 

Anledningen till grinden är att vår yngsta son har nu blivit så snabb på sina ben, så jag ville ha något som stoppar upp honom i språnget till nyfikenheten kring vår damm. Ett lyckat projekt som jag säkert kommer att göra på fler ställen i vår trägård.

 

grind till dammen

törnrosa

dammgrind1

mellanakillnad Till sist så har jag nyss fått veta att reportaget om mitt växthus och om mitt företag Trädgårdsliv & Design som Magdalena och Eva gjorde häromdagen kommer att publiceras i tidningen Lantliv nästa år!

 

Ha det gott så länge!
Kram 🙂

11 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Gullig grind!;-)
Hm… Nästa år???? Du påminner oss, va´?!?!:-)

Kommentar av NinaH

Självklart så kommer en påminnelse 😉
Ha det gott! Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Det blev jättefint! Vad duktig du är på knep och knåp i trädgården!

Kommentar av Anna

Tack Anna! Vet inte om jag är så duktig… Men det är ett gott försök! Jag fick bättra på grinden i dag och spänna i hop grenarna lite mer.
Kul att du gilla den. Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Så rart det ser ut! Grattis till repotaget…fast väntan blir lång;)Ha det gott i sommar värmen!

Kommentar av Merja

Ja vi får vänta men det ska bli spännande och se vad som kommer med. Några bilder har jag redan fått se- Kul!

Ha en gott i sommar! Karm Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Vad roligt med ett reportage i tidningen//Britt

Kommentar av Britt

Tack Britt! Det ska bli skoj att se… Men som sagt vi får vänta ett helt år 😉 //Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Hej Camilla. Kollar in din blogg med jämna mellanrum. Kul att se grinden. Häromdagen rensade jag ur en gammal hängsyrén samt toppade plommenträndet och fick en massa långa fina grenar. Visste ej vad jag skulle göra med dem. De hamnade på rishögen i Hovsta. Attans, hade ju kunnat härma dig annars. Ser fram emot nästa års artikel. Fina barn och fin tårta på bilderna.

Kommentar av Sofia Linnér

Hej Sofia! Kul att du tittar in på min blogg ibland! Synd att du hann slänga iväg dina grenar… Man kan ju göra mycket fint av långa raka grenar… I våras gjorde jag och Clara ett staket med flätat tunna kvistar i för våra bönor i grönsakslandet. Receptet på tårtan kommer jag att dela med mig i reportaget i Lantliv nästa år så håll ut… den är hur god som helst! Hälsa familjen från oss och ha en riktig skön sommar nu! Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Oj så trevligt att få se din grind! Jag har nämligen precis plockat pinnar för att göra en likadan som ingång till min trädgård! Hur är din ”öppningsanordning”? Har du gångjärn eller? Kul att få höra hur du löst det!
Njut i värmen,
Växthusmadam

Kommentar av växthusmadam




Kommentera

