Trädgårdsliv & Design


Vi går in i pionernas tid
2009-06-20, 20.36.22
Filed under: Trädgårdsliv, Väder dagbok | Taggar:

första pionen09

Idag, äntligen! Vad jag har väntat på att pionerna ska börja blomma. Jag hade hoppats på att få en härlig krans till midsommarafton med pioner men då behagades de inte att blomma. Men idag, på förmiddagen, Midsommardagen slog den första knoppen ut och strax där på, på eftermiddagen hade fler knoppar brustit ut i blom.

I fjol vid den här tiden var de flesta pionerna överblommade och det säger en del om hur vårt klimat. Vi har haft det kallare i år. Ska midsommar vara vår start på vår Svenska sommar? Jag undrar hur sommaren ska bli nu när man snart ska gå på semester. Vi vill ju ha värme, sol och lagom med regn!!!

Två pioner som inte vill vara med i år är mina Trädpioner i ljust rosa. Sorgligt! Men i år blommade min bästa vän Zaras träpion i två stora härliga enorma blommor. Vi köpte våra plantor  samtidigt och har därför samma sort men de växer helt olika… Min planta är liten och tanig och fryser oftast in på vintern och Zaras har växt på höjden och har alltså nu också blommat med två blommor.

trädpion

mellanakillnad


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

