Trädgårdsliv & Design


Midsommarreportage i växthuset
2009-06-20, 22.06.05
Filed under: Min Trädgård, Trädgårdsliv, Växthus | Taggar: ,

 

Midsommari växthuset

 

I veckan som var fick jag ett besök av Magdalena som är fotograf från Dalarna och Eva från Smultrongården utanför Örebro som ville göra ett litet reportage av mitt växthus. Till vilken tidning det kommer med i vet jag inte riktigt ännu men växthuset pyntades fint och en del nya detaljer som Eva hade med sig från sin butik satte lite rolig piff på det hela tillsammans med mina egna detaljer och växter!

planteringsbord

Själv bidrog jag med en sommartårta som skulle vara med på bild och en del roliga bilder på mig själv där jag bland annat har ”blåbyxor” på mig som jag införskaffade då jag gick min trädgårdsutbildning på Kvinnersta. Sedan dess har jag inte använt dem men det ska nog bli mer av det hädanefter för de var riktigt sköna må ni tro! Min man fick också posera framför kameran och hur och var den bilden togs tänker jag inte säga utan det lämnar jag med spänning tills tidningen kommer ut och då om den är med så får ni se ;-D 

trädgårdsmästare

mellanakillnadMed detta önskar jag er en riktig skön fortsatt midsommarhelg och ett stort Tack till Magda och Eva – Det var riktigt skoj att ni ville komma hit och vara en dag med oss i växthuset och i trädgården!

 

Kram Camilla



6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja, det ska bli skoj att se om dom använder makens bild. Riktigt bra blev den. Och både i svart/vit o färg. Synd tycker jag att du inte blev med i klänningen, du var så attans snygg i den! Men blåbrallorna var ju också kanon, passade väldigt bra ihop med sifonen som var på plantbordet…
Ha det gott i regnvädret som råder här.
Jag meddelar när jag vet vilken tidning vi ska köpa.
Kram Eva

Kommentar av Eva

Ja det var synd att inte bilden med Mollyklänningen var med! Skulle så gärna vilja se den oxå. Det var riktigt skoj att ni var här och fota. Vad roligt att höra att det blev tidningen Lantliv som ville ha bilderna! ;-D

Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Så härligt- i härlig miljö & med härliga människor ”iblandade”! Det reportaget får man ju spana extra noga efter!!;-)

Kommentar av NinaH

Ja jag lovar att meddela när det blir dags… Troligen nästa år i Lantliv!

Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Det repotaget ska bli spännande att läsa;)
Jätte fina bilder och blåstället ser skönt och ledigt ut.
Pionerna har inte slagit ut än här hos mig. Ha det gott!

Kommentar av Merja

Ja det var faktiskt skönt fast det var ganska varmt ute! Ha det gott! Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design




Kommentera

