Trädgårdsliv & Design


Dagens bildskörd

Appleblosssom

rosenknoppspelargon Mary

Först ut är två pelargoner,  Rpsenknoppspelargonen Appleblossom och Kronprinsessan Mary, som är köpta som sticklingar via Odla.nu för några veckor sedan.

Än så länge är plantorna ganska små men de blommar redan. Egentligen så ska man ta bort blommorna för att få kraftiga plantor, men jag vill passa på och njuta en litet tag innan sekatören får gripa in.

Sen måste jag få visa min nya ängel som min man köpte åt mig häromdagen. Bredvid står Dr Westerlund pelargonen som kommer från Slottsträdgården Ulriksdal.

Och till sist min lilla betonghörna i växthuset. Bystdamen har min vän Zara gjort. Hon är helt fantastisk på betonggjutning och har gjort många fina saker. Titta gärna in på hennes sida!

ängel 

   dam

 

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Appleblossom kan jag inte vara utan, annars har jag rensat hårt bland pelargonerna. Mest vildar kvar.
Vilket dammprojekt ni gett er in på!
Trevlig helg
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Den måste jag försöka skaffa imorgon. Skall till en odlare och titta på sorter.
Jag har så mycket att göra just nu så jag hinner inte kommentera hos andra. Försöker iallafall göra inlägg.
Ha det gott
annika

Kommentar av annika Christensen

Härliga pelargoner ! Mina har fått lite större runt ”fötterna” i dag. Köpte oxå sticklingar från Odla nu för första gången. Det gick ju hur smidigt som helst…
Tjing
Monica

Kommentar av Monica

Fina pelargoner! Själv har jag inte fastnat för den växten än, men det kommer säkert! Ha en skön helg!

Kommentar av Anna




Kommentera

