Trädgårdsliv & Design


Världsautismdagen – World Autism Day!
2009-04-02, 00.06.58
Filed under: Dyslexi & Autism-det berör! | Taggar: , ,

logo-autismdagEtt ämne som inte har direkt med trädgård att göra men jag vill ändå uppmärksamma att det är Världsautismdagen idag då detta berör mig enormt.

Sedan knappt två år sedan utnämnde FN den 2 april till Världsautismdagen. Syftet med denna dag är att man ska öka kunskapen och förståelsen för Autism, Aspergers syndrom och andra autismliknande tillstånd bland personal i skola, barnomsorg,  socialtjänst inklusive LSS , hälso- och sjukvård, habilitering, försäkringskassa och arbetsförmedling med flera.

Mer information om denna dag Worldautismawarenessday

Bra fakta om autism kan ni hitta på Riksföreningen AutismWikipedia, och Autismforum

Ha en bra dag! Kram från Camilla på Trädgårdsliv & Design



6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag vill oxå uppmärksamma denna dag, då jag inom mitt arbete träffat på en en underbar tjej med Aspergers syndrom. Hon förgyller min dag på jobbet varje dag. Hur många människor jag än har och kommer att jobba med så kommer hon alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Hon blev och är som vi alla skulle ha blivit.

Kommentar av carina

Mera fokus på detta angelägna område ! Jag tog stafettpinnen och utvecklade vidare på min blogg: http://stevereflekterar.blogspot.com/

Kommentar av Steve

Ett angeläget område att fästa mera fokus på. Jag tog stafettpinnen och utvecklade vidare på min blogg: http://stevereflekterar.blogspot.com/

Kommentar av Steve

Det är ju en väldigt viktig dag//Britt

Kommentar av Britt

En dag som verkligen är värd att uppmärksammas!

Men… Det som först lockade mig hit till din blog var trädgårdscitaten! (Hittade dig på Google).
Och när jag nu tittat runt på din blog blev jag ännu mer intresserad.! Inte minst när jag ser att din/er trädgård ligger i min barndoms stad, Örebro!;-) (Vad fin den är!!!)
Hit återvänder jag gärna!!

Kommentar av NinaH

Tack för påminnelsen!
Det är absolut en viktig dag!

Ha en bra dag!
Kram Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm




Kommentera

