Trädgårdsliv & Design


Ett Stort Tack till Er Alla!
2009-04-01, 08.49.32
Filed under: "Dagbok", Frösådder och växter, Min Trädgård


varbjork

Ett Stort Tack till Er Alla för alla positiva och härliga kommentarer både här på bloggen och via mail som jag har fått på min trädgård via Närkes Allehandas artikel. Jag vill även hälsa alla Nya trädgårdsintresserade välkomna hit till min sida! Jag hoppas att jag kan inspirera er till nya idéer och massor av ”trädgårdslust” med allt vad det innebär!

*****

Nu har våren börjat sitt intåg här i Närke och idag skiner solen och fåglarna kvittrar. All snö har försvunnit och man kan börja se de små vårtäckena sticka upp ur den ännu så frusna jorden.

I Höstas planterade jag massa vårlökar och sommarlökar. Tulpaner och allium med mera ska avlösa varandra iden nya rosenrabatten och nu väntar jag med spänning hur det ska bli.

Jag har också påbörjat en vårstädning i växthuset (inget kul jobb men det måste göras) och där står två stora Alpvide och en Stamros i kruka under sin skuggväv i väntan på omplantering och beskärning då temperaturen vill visa sig lite  mer stadigt under dygnet. För nu räcker det med snö och kalla dagar, eller hur?! Nu vill vi ju komma igång med vårens alla sysslor och förbereda för en skön sommar.

Inomhus växer frösådderna så det knakar. Vissa tomatsorter har redan hamnat i en större kruka och alla chilisaran behöver snart få sig en ännu större kruka för att kunna frodas ordentligt. Jag har avvaktat med att så mycket av de planerade sådderna i brist på plats här hemma. Istället tänkte jag göra det i växthuset så fort det blir lite varmare under nätterna.

mormorsoga

Än en gång Ett Stort Tack för all respons på min trädgård och jag vill även Tacka Ingalill och Sofie som gjorde ett sådant fint reportage !!!

Kram från Camilla på Trädgårdsliv & Design


6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilka jättefina bilder och vilket fint reportage i tidningen! Grattis! Du bor såå himla fint! Kul att få se! Söt förgätmigejbild oxå! Ha en bra dag! Kram 🙂

Kommentar av signe

Nästan 900 besök i söndags!
Fantastiska siffror 🙂

Hälsningar
Brossan (som blev nyfiken på din statistik.)

Kommentar av Nicklas

Så mysigt att du la upp bilder från tidningen. Det var ett jättefint reportage. Du har ju skapat ett riktigt paradis på kort tid. Ditt växthus är så underbart och jag förstår att ni njuter av det nu.
Kram Randi

PS. Renoveringen är inte avslutade ännu. Har varit/är en mardröm!

Kommentar av Randi

Vad kul för dig.Visst är det lite kul när siffrorna snurrer till i räkneverket.
Nu är jag så nyfiken på din trädgård så jag nästan….dör..
Ha det gott
annika

Kommentar av Annika

Photographs are interesting…. very absorbing… cheers! ~ bangchik

Kommentar av bangchik

Vad kul med ett sånt fint reportage! Ha en skön helg

Kommentar av Anna




Kommentera

