Trädgårdsliv & Design


Var blev våren av?
2009-03-23, 20.53.29
Filed under: "Dagbok", Högtidsdagar, Min Trädgård, Trädgårdsliv

Ute faller snön och trädgården är åter igen inbäddad i ett vitt vinterlandskap. Den värme som bjöds på i förra veckan hann just så pass tina bort den hårda skaren av snö och is och barnen åkte sitt sista varv med sina stjärtlappar i backen på gården i helgen. Jag började lite smått att  stuva undan barnens pulkor och vi njöt av att det äntligen var vår på gång.

Men så idag vaknade vi till en vit trädgård och kylan biter sig fast än. Jag känner mig lurad!  När ska jag få börja min säsong i växthuset? Ska jag hinna med vårarbetet innan det blir sommar? 

 sommarkvall

Jag hoppas nu att årets trädgårdsmässsa, Din Trädgård i Örebro för med sig våren till oss. Den går av stapeln den 3 April. Tredje april som är min lilla sons ett års dag och det ska givetvis också firas.

Men redan till helgen så kommer vår lokal tidning Närkes Allehanda ut med en bilaga inför mässan och den kanske ger mig ”lite mer vårkänsla” och det mest spännande är att man kan bland annat läsa ett reportage om min trädgård i den.


13 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Låter spännande det där med din trädgård och närkes Allehanda. Något du kan visa på bloggen kanske?
I dag har vi haft vår men det verkar som om det kanske kan snöa här också i morgon.
Ha det gott
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Tack Camilla vad fint du skriver hos mig.
Jag kämpar på som sagt.
Synd att du bor så långt bort annars hade kommit.
kan du inte skicka en tidning till mig det hade varit så kul att se.
Kanske vi kan .. hur långt är det egentligen..
drömma går ju bra.
Fin bild du visar för oss.
Ha det gott
kram
Annika

Kommentar av Annika

Håller fullständigt med…usch vad vädret luras. I lördags var det ”vår” här i sthlm och på söndagen kom snön….Nåja, det är bara att hålla humöret uppe och vänta 🙂
Tjing
Monica

Kommentar av Monica

Det är trist, vi kommer få kallare väder här också. Hoppas våren och inspirationen hittar till dig snart! Kul med reportaget! Kan du visa något här?

Kram Karin

Kommentar av Karin A

Ja du, även här eldas det varenda dag för att få lite extravärme. Hoppas att kylan släpper snart för veden börjar sina ordentligt.

Solen kikar fram ena stunden medan det nästa ”faller” nya snöflingor. Det blåser så mycket så snön faller inte ens, den åker i sidled… burr…

På fredag har jag min mässa att se fram emot. 🙂

Kram kram
Mia

Kommentar av Mia

Ja, nog känner man sig lurad alltid!!! Jag hade precis börjat det stora arbetet med att omvandla min altan och nu ligger det snö på hela…. Det blir till att vänta IGEN…. Tyvärr blir det inte ens någon mässa för min del, det får bli pyssel inomhus istället!
Växthusmadam

Kommentar av växthusmadam

Ja, jag känner mig också lurad. Även i Skåne var marken lätt vit i morse… och kalla nätter ska det visst vara hela veckan. Jag har beställt en minigrävare till fredag, så då startar jag på allvar, oberoende av väder! 🙂

Kommentar av andré

Hej!
Frågan är väl inte om man ska hinna med vårarbetet innan det blir sommar, utan snarare om det ska hinna bli vår innan det blir sommar?
Vacker rosbild, btw!

Kommentar av Tor

Visst känner man sig lurad! Kul med reportaset. ska hålla utkik. Jobbar när mässan går av stapeln. Så vi får se om jag hinner dit. De blåa kulorna hade jag köpt på MIO möbler i Örebro. Jätte billigt. 7,50 resp. 12,50…tänkte eftersom du bor i trkten;)
Ha det gott

Kommentar av Merja

Jag hoppas hoppas kunna gå på trädgårdsmässan i Älvsjö på fredag. Synd att jag inte har tidningen – kan man se något på nätet?

Kram Marie

Kommentar av Marie

Ja, nu vill vi att den kommer tillbaks på en gång!
Är trött på allt det kalla…

Tack för en bra beskrivning på hur man ska beskära äppelträd!

Kram Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm

Eller hur….. vi fick först kyla och sedan snö… men mars månad är ju som den är. Hoppas verkligen att helgen blir bra för jag har så mycket att göra därute 🙂 Ha en trevlig helg, 8`)

Kommentar av Lotta 8`)

Så spännande – hoppas du visar tidningen på bloggen. Nu orkar jag inte med fler bakslag på våren. Den ÄR här för att stanna nu – så det så! Igår var jag ute hela dagen i solsken – helt underbart! Hoppas solen kommer till dig nu!
Kram Randi

Kommentar av Randi




Kommentera

