Trädgårdsliv & Design


Alla Hjärtans Dag

 

Jag önskar Er en härlig helg och en hjärtlig Alla Hjärtans Dag!

Kram från Camilla med familj

 

allahjartan

Vill med denna bild visa att man även kan ha ”hjärtan” till ogräs. Små sköra hjärtan växer i en blomkruka hos mig och de är så söta så jag har inte nämndas ta bort dem. På sommaren då krukan med suckolenter står ute kan dessa hjärtan glatt sprida sig i sin kruka men de håller sig där. Vad det är för typ av växt vet jag inte. Men vad jag vet är att detta hjärtliga ogräs vandrade in i min trädgård via en dyr säck rosjord och stamrosen som fick denna specialjord har varje sommar ett täcke med massa hjärtan vid sin fot. Visst är det Romantiskt?😉


8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilken fin alla hjärtans dag bild!!!!
Ha en bra dag själv imorgon!
Växthusmadam

Kommentar av växthusmadam

Mycket romantiskt!
De där söta bladen skulle jag vilja ha i mina krukor med uppstammade rosor…
Happy Valentine´s Day!
Kram Randi

Kommentar av Randi

Vilken ljuvlig bild Camilla!🙂 Hoppas ni får en mysig helg och lika mysig Alla Hjärtans Dag!

Kram Karin

Kommentar av Karin A

Väldigt fin bild och otroligt romantiskt! Hoppas helgen avslutas med en finfin söndag!

Kommentar av Anna

Det var en fin hälsning. Hoppas att du fick en bra dag. Ursäkta att jag inte hann in till dig men det har varit lite att stå när det gäller vedproduktion. Du förstår när du ser på min blogg.
Ha det gott
Annika

Kommentar av Annika

Hej!
Oj vilken vacker blogg du har!! Underbara foton! Du undrade hos mig om spiraltrappa… Ja det är inget jag vill rekommendera. Jag skulle nog göra som du har tänkt, dvs ha en riktig trappa och mera tidsenligt för ert hus. Jag är inte alls nöjd med våran. För det första så passar den inte in i stilen och sen är den ohyggligt opraktisk. Vi får inte upp större saker på övervåningen som sängar, soffa, badkar o.s.v utan måste ta det via fönstret… När vi skulle ha upp badkaret var vi t.o.m tvungna att montera ur hela fönstret *pust*. Har läst någonstans också att man sparar inte så mycket utrymme som man tror. Dessutom får du ju ett förvaringsutrymme under trappan om ni gör en vanlig. Jag tycker att du ska stå på dig mot din man ang vanlig trappa, det är vad jag skulle ha gjort. Nu var vår trappa i huset när vi köpte det, men vi hoppas att i framtiden kunna byta ut den. Lycka till med era trapp-planer!! kram, Anette

Kommentar av Anette

Hej Camilla!
Tänk vilket vackert ogräs? Det skulle jag också vilja ha… Passande bild till en passande dag minst sagt!
Tingeling så länge.

Kommentar av Sussi

Hej! Hoppas du haft en härlig helg oxå! Vilken vacker bild! Ser ut som ett vykort! Så himla sött ogräs…undrar om inte jag brukar ha såna i trädgårn oxå men inte tänkt så mkt på dom..så sött! Kram🙂

Kommentar av signe




Kommentera

