Trädgårdsliv & Design


Mammas skridskor
2009-02-08, 19.10.26
Filed under: "Dagbok", Trädgårdsdesign | Taggar: ,

skridsko

Idag åkte jag och min familj en tur till Rävgången i Rynningeviken med skridskor. Ingen av oss är skickliga åkare men träning ger färdighet. Dottern som aldrig stått på skridskor var riktigt duktig. 

Mina skridsko är från 50-talet och har tillhört min mamma. Jag hade i veckan fått de slipade av en hockeyverkstad och de hade aldrig sett så slöa och rostiga skär förut. Men efter 40 minuter i slipmaskinen blev se som nya och nu kan man glida fram precis som om de var nya.

Ni som är intresserade av trädgårdsritningar så har jag lagt upp yttligare nytt projekt på en enklare Norrlandsträdgård zon 5-7 på min trädgårdsdesignsida. 

Nu väntar en skön kväll… imorgon är det vardag igen och allt vad det innebär… Ha det gott och tusen tack för alla härliga kommentarer jag fått på mina ritningar och min systers härliga lavendel bild.

//Camilla


6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Åh, då kanske det finns hopp även för mina gamla skridskor. Bara isen som kanske är väl tunn här nu efter plusgrader och regn i helgen.🙂

Kram Mia

Kommentar av Mia

Gillade oxå det där engelska trädgårds-programmet! Hoppas du inte jobbar för mycket…man behöver lite lugn o ro med🙂.

Kommentar av Anna

Det är verkligen alldeles för sällan som man åker skridskor. Just nu har jag inga heller. Måste köpa nya.
Ha en bra vecka!

Kram Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm

Vilken vacker bild – gillar färgerna!
Ska nog ta fram mina gamla…
Kram Randi

Kommentar av Randi

Hej

Jag har en ett tips om en sak du kan skriva om på bloggen, kan du maila mig på offert@skandinaviska.nu så kan jag svara med lite mer information.

Mvh Jimmy

Kommentar av Jimmy

Fina skidskor! Nu ska jag ner i källaren och gräva fram mina gamla skridskor och göra årets första utfykt. Blir nog som Bambi på hal is…

Kram Marie

Kommentar av Marie




Kommentera

