Trädgårdsliv & Design


”Engelska Trädgårdar” på svt.
2009-01-26, 23.47.14
Filed under: Trädgårdsgguide/info | Taggar: , ,

Brittisk trädgårdsserie. Avsnitt 1 av 6. I England öppnar varje år många trädgårdsodlare upp sina trädgårdar för allmänheten. Från små trädgårdsplättar i stadsmiljö till större trädgårdar i lantlig miljö – alla deltar de också i en tävling om att få bli presenterade i en årlig engelsk trädgårdsbok. Uttagningen sker av en trädgårdskunnig jury. Vifår  följa med flera passionerade odlare och besöka många fantastiska engelska trädgårdar. Från 30/01 kl 21.30. Även 03/02 i SVT2.

englandsemester-2007-042

© Foto Hanna Svensson

Här bjuder jag på en lavendeldröm från England.

Tack syrran för att du delar med dig lite av ditt England!

– Vi borde åka ditt tillsammans och kolla in alla härliga trädgårdar och känna doften av lavendel😉


9 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag tror jag svimmar… dit vill jag nu……..
Alltid varit min dröm att fota lavendel fält.
Det finns här i Skåne också men när jag var där i sommras var det stark sol óch mycket blåst.
Tack för att du visar.
Annika

Kommentar av Annika

Den här bloggen kommer jag, som är ny i blogg världen att besöka igen…
ROLIG BLOGG!
Måste nog köpa lavendel till våren.

Kommentar av Sussi

Oh, så ljuvligt, tänk om man fick ta en liten promenad där…och dofta på alla blommorna.

Ha det bra Camilla och hälsa/ kram Tyra

Kommentar av Tyra i Vaxholm

Tack för tipset! Man är verkligen utsvulten på trädgårdsprogram, så alla mottages tacksamt just nu.
Underbart lavendelfält. Nästan så man kan känna doften🙂

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm

Så härligt det ser ut!
Missade programmet helt men hörde att det var jätte bra. Tur att det blir repricer, måste ta mig tid till det på onsdag.

Kommentar av Merja

Wow, vilken färg! Det är ju drömmen att få stå mitt i ett hav av lavendel och andas in doften!
Jättefin bild!
Första avsnittet av trädgårdprogrammet var ju också en fullträff tycker jag! Vilka fina trädgårdar!
Växthusmadam

Kommentar av växthusmadam

Vad det måste dofta härligt på den ängen…:)
Ha det gott
Tjingeling
Monica

Kommentar av Monica

Vilken ljuvlig färg lavendeln på ditt foto har.
Ha det gott
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Hej! ja, jag vill järna visa dig detta ställe🙂

Kommentar av Hanna




Kommentera

