Trädgårdsliv & Design


Är det okej med sidenblommor?
2009-01-22, 22.22.27
Filed under: "Dagbok"

Vad tycker ni?

Jag har  ångerst… Jag har köpt siden blommor idag! Efter en tids funderande slog jag till på några siden blommor från en inredningsbutik i stan. Det blev ju så tomt efter  den lilla granen som åkte ut efter julen och nu vill jag ersätta den med något. Att köpa färska blommor varje vecka blir både dyrt och tar tid att fixa, tycker jag, fast det är ju det som jag absolut vill ha.  

Nu vill jag veta vad ni tycker om sidenblommor? 

Jag önskar Er en en skön och kreativ helg och må så gott! //Camilla

sidenblommor1

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Smaksak, men jag tar hellre blåbärsris eller vide ;-))
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Jag håller egentligen med dig Birgitta men jag känner att jag inte har tid att fixa det med tre barn (9 mån – 9 år) och därför denna nödlösning! Önskar att jag hade en blåbärsskog bakom knuten. 😉

Kul att höra vad ni tycker… Jag vill gärna ha fler förslag om någon har…

Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Tja, gillar man det så är det förstås ok. Hos oss hade det inte funkat. När dottern var runt tre år deklarerade hon för en gäst att det fanns två sorters blommor vi (dvs. hon och jag) inte tyckte om: 1. Plastblommor, och 2. För lite blommor. 🙂

Kommentar av andré

Din kruka är jättefin!! Jag har också köpt en sidenblomma som pryder sin plats i hallen. Tycker inte alls det är pinsamt. Snart kommer våren med blomster i trädgården och då byts den ut. Tills dess är jag glad att det finns konstgjort som knappt går att skilja från äkta.
Kram Inger

Kommentar av Inger

Tack Moster Inger! 😉 Det är så kul att du följer min blogg och att du lämnar ett litet spår efter dig här. Det glädjer mig enormt! Hoppas att vi kan ses snart! Många kramar från mig Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Heej!
Oj, ja va svårt det är med sidenblommor! Ibland kan man hålla en i handen i affären och tycka den är fin, men hemma ”gör den” sig liksom inte.. I rätt miljö kan kanske naturtrogna rosor eller pioner fungera. Det kan bli rätt och det kan bli helt fel! Svårt! Men jag förstår dig med att man inte alltid hinner eller kan kosta på sig äkta vara…
Kram Zara

Kommentar av Zara

Jag tycker att låtsasblommor är helt okej. De är ju så naturtrogna att det inte går att se skillnad på dem. Ofta tycker jag att man måste känna i jorden om de är äkta eller inte. I alla fall de jag tittat på i butiken här hemma.
Klart du ska ha de blommor du känner för, då blir det perfekt!!
/Efwa

Kommentar av Efwa




Kommentera

