Trädgårdsliv & Design


Då och Nu (bilder)
2009-01-12, 12.07.53
Filed under: "Dagbok", Bilder från trädgård, Min Trädgård | Taggar:

I julas kom min dotter med ett fotoalbum och ville titta på bilder från då hon var liten. Det är så roligt att ta sig tid att umgås framför ett album. Det gör man inte så ofta!  Tänk att då samlade man bilder i ett album, i dag ligger de i kameran eller på hårddisken (och även säkerhetskopierade till cd- skivor).

Jag tycker det är mycket trevligare med bilder i ett album och jag försöker än i dag framkalla till papperskopior på det mesta som blir bra. Problemet är bara att idag är det svårt att få tag på bra album som passar i stilen med de jag har sedan förut. Så nu ligger de senaste åren i en låda och dammar och väntar på att få komma in i sina album. 

Så om du vet en bra butik, gärna på webben som säljer blåa fotoalbum med plats för ca 280 fotografier  eller fler så hör gärna av dig… Jag skulle nämligen behöva ett antal sådana fotoalbum!!!

Hur som helst  vi hade jätte mysigt och massa med foto blev av dammade och roliga bilder på både barn, hus och trädgård kom fram.

Jag börjar med att visa två bilder från förra ägaren som  troligen är tagna 2002 eller tidigare. Det var dessa bilder som vi föll för få vi köpte vårt  hus och inte kunde jag tänka mig att det var så mycket mer annorlunda då vi flytta in efter vintern och snön var borta och verkligheten ramla på oss. En viss skillnad måste jag säga! 

webbsofielund2002webbsofielund20021

Och här kommer några bilder som jag nu har scannat in till datorn från 2003. Vi hade nyss flyttat in i vårt lilla hus och vi visste inte vad som vänta oss.

webbsofielund2003awebb2003bwebb2003fwebbsofielund2003Jag säger bara att det var tur att man inte visste vad man gav sig in på! Men nu har vår dröm gått i uppfyllelse och efter 5 års slit kan jag säga att vi är ganska så nöjda. Vi har fått det så som vi drömt om!!!

Man kan klart se att man inte har legat på latsidan direkt!!!😉 Det har rensats och rensats varje ledig stund för att utrota ogräs det har grävts och planterats med mera och huset har renoverats och putsats etc. Listan kan göras lång!

Bilderna här är tagna i fjol sommar (2007) 

sofielund1

sofielund2

sofielund3


17 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Oj oj oj va fint ni har det. Detta skulle vara min dröm att få bo i ett stort putsat hus!!! Jättevacker trädgård.

Hälsningar
Nina

Kommentar av Tindra som jag

Oj oj säger jag också! Kan knappt minnas hur det såg ut innan den vita putsfärgen! Vilken enorm skillnad på så kort tid. Det är verkligen en drömgård idag! Men, jag vet också hur hårt ni har slitit! Sett det med egna ögon och förundrat skakat på huvudet och tänkt att det finns de som är något ”knäppare” än jag!! ;oD Skämt åsido, nu har ni fått lön för mödan! Glöm inte bort att njuta av det! kramar Z

Kommentar av zarap

Haha…Ja nog är man knäpp!
Med tanke på allt annat som man också har att stå i så är det ett under att man lever. När man jämför bilderna så kanske det är dags att börja på att tagga ner lite! Men det är ju så skoj att hålla på så det har jag nog glömt om en vecka!
Kram från trädgårdsnörden C😉

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Vilken fantastisk förändring Camilla! Så otroligt fint ni har det.🙂 Tyvärr inget tips vad gäller fotoalbum. Hoppas du får napp! Kul med chili och köksväxter. Ska kika in på Örtagården! Ha det gott! Kramar Karin

Kommentar av Karin A

Vad ni måste ha slitit. Resultatet är ju helt fantastiskt.🙂
Kram Mia

Kommentar av Mia

Underbart, vilken skillnad. Ni har verkligen varit duktiga!

Kram Tyra

ps Hälsa din make.

Kommentar av Tyra i Vaxholm

Wow, vilket arbete ni lagt ner!!! Och så himla fint det blev! Och det är ju tur att man inte vet innan hur mycket tid och kraft man kommer att behöva lägga ner utan att man faktiskt bara drivs av visionen man fått om hur fint det kommer att bli!
Tittade egentligen in för att tala om att du ju kan göra mitt tips för vecka 2 som fotbad också om du saknar badkar! Du kan ju behöva sätta dig ner med fötterna i en balja ett tag nu när jag sett hur hårt du arbetat på bilderna!
Ha det bra!
Växthusmadam

Kommentar av växthusmadam

Det är så fint så fint…vilket jobb ni har gjort.
Kul att se förändringen.
Ha det gott
Annika

Kommentar av Annika

Kan bara instämma i vad de andra säger: vad ni har jobbat!
Inte dåligt på så kort tid och vilken skillnad det är.
Kul att se det på bild.
Det skulle behöva hemma hos oss.

Kram Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm

Instämmer också i alla andras kommentarer! Det är fantastiskt kul med före och efter bilder! Härligt när man kan få uppleva sin dröm, åtminstone nån av dem🙂

Kommentar av Anna

Jag har ju sett den ljuvliga trädgården i verkligheten, så det var roligt att få se före-bilderna också. Jag gillar när hus och trädgård passar ihop så fint som det gör hos er.

Kommentar av Anne Sofie

Vilket resultat! Snyggt!! Kul att se bilder före förändringen. Kan bara instämma: Det är tur man inte vet vad man ger sig in på;))Ha det

Kommentar av Merja

Inte klokt- vad mycekt man kan gör anär man har smak o känsla..=) den andra bilden är sååå härlig! med trädgårdsbord och liten murad kant! / kram åsa

Kommentar av åsa

Vilken förvandling!
Skaparglädje och idéer gör nog att man inte ser det som arbete, fast visst är det ett slit..
Trevlig helg
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Vad roligt det är med då och nu bilder🙂 Vilket jobb ni har gjort! Det är så snyggt med grusgångar tycker jag…..Trevlig Helg
Tjingeling
Monica

Kommentar av Monica

Fantastiskt vackert må jag säga! Vilken dröm!

Kommentar av annlou

Oj!! vilken skilnad. Det syns att du jobbat hårt och vilken talang du har för trädgårdsdesign.
Passa nu på och njut av det med din familj när våren gör sig påmind. Lycka till!
Kram Inger

Kommentar av Inger




Kommentera

