Trädgårdsliv & Design


Min Jul amaryllis
2009-01-11, 22.03.22
Filed under: Frösådder och växter | Taggar:

julamaryllisNu har jag börjat lite smått att städa bort julen här hemma. Det går lite segt för influensan har drabbat oss hårt och än är vi inte friska så det har blivit små kraft tag med bland julgranspynt och annat som ska ner i sina låder. Granen har redan åkt ut med fot och allt.

Jag längtar till härliga vårblommor och ljusare tider men än så får jag nöja mig med min Julamaryllis som även blommade fint till jul och som nu har kommit med en ny stängel med lysande vita klockor- Härligt! 

Om kraften räcker till så ska det bli en liten promenad till Granngården för att införskaffa såjord till mina chilifrö och så ska jag bestämma mig för vilka frö som ska beställas. Jag har ju en hel del frö över från i fjol men lite nya sorters tomater och andra roliga grönsaker hade jag tänkt mig i år.

Ha en riktigt skön kväll kära bloggvänner! Kram C


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Såjord ja… det börjar ju snart bli dags att peta ner lite av fröerna. Äntligen!

Kommentar av Mia

Amaryllis är så fiiiint….mina har blommat färdigt men har givit ögat mitt nåt vackert att titta på hela jul och nyår. Hoppas ni snart är friska igen där hemma…
Tjingeling
Monica

Kommentar av Monica




Kommentera

