Trädgårdsliv & Design


Vinterköld och hög temp
2009-01-05, 00.45.53
Filed under: "Dagbok", Bilder från trädgård

kold

vinter2

motsols
vinter1
Det är kallt, -18° C i Närke, i vare fall där vi bor. Vi eldar i kaminen och försöker hålla värmen & humöret uppe, då influensan även här knackat på vår dörr och en efter en har legat till sängs med hög feber. Just nu vakar jag över vår lilla Guss som tog rekordet med 40,7° för en stund sedan. 

Bilderna kommer från ett ställe som kallas för Rävgången i Närke och trots solens glimtar denna vackra dag som inte var lika kallt som idag så kändes det kinderna och långt in under kläderna att det verkligen är kall vinter. 

Jag hoppas på lite mildare väder snart…

Tusen tack för alla jul & nyårshälsningar  som har ramlat in på min blog. Det är alltid lika spännande och se när ni lämnar ett litet spår efter er, både nya o gamla läsare- Det glädjer mig!

Nu ska jag har bunkra upp med diverse frökataloger för jag känner mig riktigt taggad inför vårens nya sådder och sen hoppas jag på en lite lugnare natt för oss alla här hemma!

Kram Camilla


8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej!
Kul att hitta din blogg. Underbara vinterbild. Minus 18 låter kallt, här hade vi minus 9 i morse och det var kallt nog. Men en underbar tur på isen blev det i alla fall!
Hälsningar Eva, Med fingrarna i (j)orden

Kommentar av Eva Robild

Tänk att det aldrig kan vara lagom temperatur….🙂
Här har vi haft -12 ung. Vackert är det i alla fall!
Ha en bra trettondag
Tjing
Monica

Kommentar av Monica

Hej och god fortsättning…
Hoppas flunsan släppt greppet om er!
Här brottarsvi också med kylan och fyller kaminen med ved!
/Janne

Kommentar av Gardenlife

Vilka underbart fina bilder du har tagit. Här i Östersund är det superkallt så jag vill inte sätta min fot utanför dörren. Tävla och vinn på min blogg!!

Kommentar av Stefan Falkelind

Hemskt med denna kylan! Jag vänjer mig aldrig… Men jag är ändå tacksam för det betyder att grusbilen kan köra nära växthuset så vi slipper skottkärra typ 40 ton grus!

Kommentar av Anna

Oj så hög feber!!Hoppas ni snart slipper influensan och blir friska.
Temp. har som tur gått ner här så vi kan vara ute igen. Men när det var -20 tittade man mest ut genom fönstret.
Ha det

Kommentar av Merja

Jobbigt med flunsan när det drabbar alla i familjen.. som tur är, peppar peppar.. så har vi inte hört något om det än. Fantastiskt vackra bilder du bjuder på, frostigt och kallt.. ha det gott..Monica

Kommentar av Moas

Fint du visar oss! Jag har också varit sjuk ett par dagar. Trist! Här är det kallt ena dagen och milt nästa. Så det är kanske inte så konstigt att man blir sjuk.
Ha det gott
Annika

Kommentar av Annika




Kommentera

