Trädgårdsliv & Design


Mitt stora intresse, Fotografera! Hoppas på en ny kamera!
2008-12-15, 22.02.29
Filed under: Bilder från trädgård, Tävlingar är ju kul! :)

 

nikon1Jag har också blivit lite nyfiken på en ny  Nikon system kamera och testar nu chansen till att vinna denna Nikon D60 + 18-55/3,5-5,6 till ett värde av 5000 kr på http://omdigitalkameror.se .

Det är Stefan Nilsson som håller i tävlingen och som bloggar på http://omdigitalkameror.se och han skriver på ett enkelt och intressant sätt om digitalkameror och ger många bra tips om bland annat olika program och om nyheter inom kameravärden. Detta är en sida som jag absolut kommer att återvända till för att få en bra och enkel uppdatering inom mitt intresse av fotografering. Just nu kan man följa en ”fotoskola” om man har photoshop, vilket jag inte har- Synd!

Mitt stora intresse är att fotografera näst efter trädgårdsarbetet. Fotograferingen har för mig funkat som en dagbok och jag tar upp till 2000 kort per år.  Min första kamera fick jag då jag var 14 år och det var en Nikon och på dentiden en ganska så fin kamera med traditionell filmrulle i. Bild kategorier som ligger mig närmast om hjärtat är Barn, Blommor/Flora, Djur  och natur. Mina tre barn är väl fotograferade men av personliga  skäl har jag valt att inte visa bilder på dem i denna blogg men blommor och natur bilder har det blivit desto mer av.

bagge 

2049605705_3b6808c12d

2049608565_d4a5d6f6dc

År 2004 köpte jag min första kompakta digitalkamera men kände ganska snabbt att jag ville ha en större och våren 2006 blev det en systemkamera Canon 350D.  En kamera som jag fortfarande gillar och som jag har haft mycket nytta av. Något som jag mest av allt skulle vilja ha nu är ett macro objektiv för att komma mina små insekter  lite närmare.


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja visst är det kul med fotografering, inte minst när man har en systemkamera. Jag skulle gärna ha en ny lite mer avancerad…men det tillåter inte min ekonomi just nu. Tack för bloggtips!

Ha en fin vecka! Hoppas du hinner ta det lite lugnt mitt i alla julförberedelser. Kram Karin

Kommentar av Karin A

Vackra bilder, speciellt gillar jag rosen.
Dottern har en Canon 400D, och jag märker hur mycker bättre hennes bilder blir. Så lite avvis är jag nog allt. Får väl skaffa en egen vartefter🙂
Dina bilder som du tagit ute på natten är helt magiska. Vilket ljus!!!!

Kram Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm




Kommentera

