Trädgårdsliv & Design


Lussebak och önskelista från Smultrongården.
2008-12-12, 22.28.28
Filed under: "Dagbok", Högtidsdagar, Inredning

julbak

Julen närmar sig och idag blev det lussebak med barnen. Inte helt lätt med tre barn som har sina viljor och vill göra på sitt sätt men två julkransar och en del små lussebullar blev det till slut. 

Härom dagen var jag åter igen till SMULTRONGÅRDEN med min vän ZARA och vi fick en hel del Julkänsla. På Smultrongården krylla det  med tomtar och julgranspynt så här års och brasorna sprakade och värmde gott i den lilla stugan denna kalla grå mulna dag! 

img_0127

Självklart så handla vi en del och några av mina fina fynd blev en Madonna tavla till sovrummet, lite småljus, en blomsterkran i zink och några julsaker även de i zink. Jag blev också helt såld på en ”gallerhylla” från England till min gjutjärnsspis i köket. Det skulle vara pricken över i:et i köket med fina saker och varför inte pyntad med lite granris nu till Jul och så vidare. Oj …Här gäller det att önska riktigt hårt och övertala min kära man (som tyckte den var lite dyr) så kanske kanske den blir min till Jul!

img_0157

zinkhjartan

julzink

Ni glömmer väl inte att ta sista chansen att vara med på min utlottning av julvimplar —> Anmäl dig Här!


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vad gott det ser ut!
Skall nog baka lite i helgen.
Fina zinkhjärtan också.
Ha det gott
Annika

Kommentar av Annika

Snyggt jobbat Camilla! Så vackert du gjort,vilka trevliga zink detaljer. Tänkt att det redan är Lucia. Jag önskar dej och din familj en härlig dag!
mvh Tyra

Kommentar av Tyra i Vaxholm




Kommentera

