Trädgårdsliv & Design


2:a Advent
2008-12-07, 23.08.52
Filed under: Högtidsdagar

2-a-advent

Nu är 2:a advent snart slut och vi börjar verkligen närma oss Jul….

Ja… Klapparna börjar bli klara, i vare fall de stora och resterande är klart i tanken…Och det känns ganska skönt att för en gångs skull vara ute i tid så man sen kan koncentrera sig på julmaten och allt annat julstök när vi väl är framme kring ”dan före dan före doppardagen”.

Nu inväntar vi Lucia som bjuder oss på lussebullar och pepparkakor och som bud om julen ger. I veckan ska min dotter lussa på sin skola och jag har letat fram min gamla luciaklänning med brodyr i form av ett monogram. Ett ”C” som i mitt namn som även är i min dotters namn! Så himla skoj att hon kan ha klänningen nu. Själv minns jag mitt lusse firandet som om det var igår. Man tyckte allt var så spännande och mystiken var hög med levande ljus och doften av pepparkakor och glögg gjorde det lite extra stämningsfullt

Jag börjar verkligen få stämning här hemma nu och idag bakade barnen sin efterlängtade pepparkakor . Det var så mysigt! Till ock med lille Guss var med på ett hörn och fick smaka på deg och formar med mera.

Jag önskar er nu en fortsatt ny mysig vecka och glöm inte stanna upp och ta det lugnt i all Julstress! Ha det gott! 

Kram från Camilla


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej!
Vilken vacker bild!
Du har någonting inne på min blogg!
Ha det gott!
Erika

Kommentar av Härligheter enligt Erika

slösurfade bara runt och stannade till här, otroligt vilken mysig och julig bild det var…man riktigt kände stämningen =)

nu ska jag läsa vidare här hos dig och önska dig och familjen en trevlig dag!

//Mia

Kommentar av m i @




Kommentera

