Trädgårdsliv & Design


Julkorten är postade
2008-12-03, 20.16.52
Filed under: "Dagbok"


img_0076

Mitt julkort till Er alla bloggare och besökare på Trädgårdsliv & Design

GOD JUL  på er Alla!

Idag har jag postat mina julkort och julbrev. 40 stycken totalt, plus några små paket till de jag vill glädja lite extra.

Försökte söka på lite statistik på hur många kort som skickas varje år. Inga siffror från i fjol hitta jag men 2004 skickades 42,2 miljoner julkort. En sänkning från år 2002 med 6,3 miljoner. Som mest skickades år 1995 67,4 miljoner kort iväg under julen.

Undra hur många kort som skickas i år nu när man allt mer använder den elektroniska vägen? 

Till tomten skickades 200 000 brev år 2004 mot 35 000 två år innan. 

I år ha mina barn skickat både täckningar och önskelister via brevgång (det känns ju mer äkta så…eller är Tomten också digitaliserad nuförtiden?) gånger flera i hopp om att få de finaste klapparna från deras önskningar. 

Adressen till Tomten är: Tomten 173 00 Tomteboda. Tomten skickar i år, liksom tidigare år, en liten gåva till alla barn som anger en tydlig avsändaradress i sitt brev. 

Själv brukar jag skriva ett julbrev om vad som hänt under årets lopp, dekorerat med personlig bilder. Detta uppskattas mycket av de nära som bor alldeles för långt bort och som vi inte träffar så ofta.

Årets julfrimärken 2008

Mina brev och kort fick då också årets frimärke innan de lades i den stora postsäcken hos postens återförsäljare.

Det är blomsterdekoratören Gunnar Kaj som står bakom årets julfrimärken där han visar sin konst av blommor och blad i sköna former och spännande färgkombinationer i form av julkransar. Dessa helt i min smak!😉

 

(Bild posten.se)

 

 

Till sist vill jag tacka för all go´a kommentarer som jag fått de senaste dagarna och ett speciellt stort Tack till TIDSMÄSTARINNAN som har skickat det underbara lilla zinkhuset som jag vann i hennes utlottning, TACK! 

PS: Ni glömmer väl inte att ta chansen att vara med på min utlottning av julvimplar —> Anmäl dig Här!


decemberdrom


6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Lyckliga du som vann det fina huset! Jag är så sugen på ett jag också!
Här blir det elektroniska kort i år… smidigt men inte så personligt. Andra år har vi gjort egna kort men det finns ju så himla mycket annat kul att hitta på… Just nu är vi inne i en baksväng och snart blir det julgodis…
Ha det gott!
Erika

Kommentar av Härligheter enligt Erika

Hej Camilla och tack för din gulliga hälsningar inne hos mig. Inte roligt med datortrubbel men nu har jag förhoppningsvis snart en ny.🙂 Visst är det härligt med julkort och julbrev. Jag håller fortfarande på och tillverkar mina…i år blir det både egentillverkade och köpekort. Kul med önskelistor till tomten! Grattis till vinsten. Zinkhusen är så fina. Trevlig helg! Kram Karin

Kommentar av Karin A

Lykthuset lyser verkligen fint. Grattis till vinsten.
Det är absolut mycket mysigare att få ett julkort med den vanliga posten än på datorn. Det är inte alls samma sak.
Vi har en halvhög en från en julgrupp samt en annan grön julväxt som blivit över 2 meter. Så nog ska man chansa på att sätta ut dem, tycker jag🙂
Har varit inne hos Zara som du tipsade om. Tack för det!
Jag gillar din ljusstake med de 24 ljusen. Den är verkligen fin.
Ha en skön helg.

Kram Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm

Hej!
Skriften jag använt heter Scriptina. Den är vacker och lite konstnärlig på något sätt. Påminne mycket om den stil Skarp har på sina alster.

ha det så bra och hoppas du får en mysig andra advent!
Kram Sussie

Kommentar av Granne med Selma

Det var en fin bild du tagit.
Flitig har du också varit med alla julkorten.
och du vad det var spännande med ett lite paket.
Tusen tusen tack min vän det värmde verkligen.
Jag kanske inte fick öppna ännu?
men jag är en sådan som inte kan vänta.

Gratiis till vinsten de är så finta de där husen.
Fast jag är en sådan tråkmåns som inte tävlar så jag vinner inget heller.
Fast jag har vunnit många vänner tex dig som skickar ett litet paket utan tävling.
Det är kul..
Ha det gott min vän

Kramisar
Annika

Kommentar av Annika

Grattis till vinsten! Va du är duktig som skickat julkort redan..och så många dessutom!

Så fin bild på huset med röd dörr, ser så mysigt ut!
Ha en fin andra advent idag! Kram🙂

Kommentar av signe




Kommentera

