Trädgårdsliv & Design


Det börjar närma sig!
2008-11-25, 23.24.32
Filed under: "Dagbok", Högtidsdagar, Inredning, Pyssel

AdventsfintIdag tjuvstarta jag på vårt adventspyntande. Detta på grund av att vi åker till storstaden Stockholm första advent och då vill jag ha lite gjort innan nedräkningen kan börja.

Barnen var duktiga att sätta de 24 ljusen i den nya fatet som jag fynda på rea i somras. Vi prydde fatet med mossa som vi plockat från vår komposthög under den gnistande kalla snön. I gentligen hade jag tänkt plocka finnare mossa uti skogen men det har jag inte hunnit med och nu ligger ju snön vit i skogen så jag får vänta tills det blir lite mildare ute.

Den lilla ängelen som syns på bildens högra hörn fick jag en jul då jag var barn av min mormor och morfar.  Det var en tradition som min mormor hade, att ge sina barn barn en liten julsak i julklapp ut över silverbestik och skedar som de samlade till oss. Idag uppskattar jag dessa saker på ett helt annat sätt och det är alltid lika kul att se det årtal som skrevs i varje tomte till julen.

Men ängelen är min favorit, just för att det inte blev en tomte det året då jag bara var 8 år! Sen dess har den stått framme varje dag och den får mig till att tänka på min mormor och morfar i södra skåne!

Idag avnjöt jag också min första pepparkaka med ett glas kall julmust…Mums! Nu känns det att julen närmar sig med stormsteg! Imorgon ska jag försöka mig på att baka Kjesarstruvor😉 Hur det nu ska gå!?

Ni glömmer väl inte att ta chansen att vara med på min utlottning av julvimplar —> Anmäl dig Här!

Adventsfint


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej Camilla vilken underbar lite ‘ljusstake’ har inte sett något liknande tidigare. Kan han tända alla ljus samtidigt? Ha en riktigt fin 1:a Advent!
kram Tyra
I wonder if I can tempt you with an apple

Kommentar av Tyra i Vaxholm

Vilken härlig annorlunda ljusstake! Pepparkakor har jag ätit flera gånger, men julmust var premiär för mig igår med, fast bara en mun ur sonens flaska. ÄR inte så förtjust i sötdrickor, vill hellre tugga på sötsaker😉

Kommentar av Anna

Vilken rolig idé bakom ljusstaken. Den är verkligen fin.

Kram Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm

Vad fin den ljusstaken var.
Gillar små julgransljus.
Granen är precis lagom stor dessutom.
Ha det gott
Annika

Kommentar av Annika




Kommentera

