Trädgårdsliv & Design


Lite av varje…
2008-11-05, 00.32.28
Filed under: "Dagbok", Frösådder och växter, Loppis, Pyssel, Trädgårdsliv

Först  vill jag Tacka för alla härliga inlägg på min moss gran!!! Den står sig fint än! Kul att ni gilla den!

Till alla trogna läsare,  ni undrar nog vart jag tagit vägen, eller hur? Till och med  min bror har ringt och fråga var är mina  inlägg tagit vägen… och Annika i Skåne vad gullit av dig att fråga! Kul!!! Jag att skärpa till mig!😉

Under min frånvaro har jag haft ett litet höstlov med mina barn och även ängnat mig åt det praktiska  inför en premiär lite längre fram i vinter. Japp så är det… hör och häpnad jag har blivit företagsägare!  och snart… snart alla inredningstokiga bloggare så är det dax…då jag har fått allt att funka så kommer jag ha en mycket liten men rolig webb shop med auktions och loppisfynd av gamla ting och andra roliga saker kombinerat med min trädgårdsdesign.

Jag har även fixat lite inför vintern… Utemöblerna har burits in och fått skydd. Rosorna har kupats och växter har fått sin vintervila och kommit in under tak med säckväv runt sig i växthuset. Pelargonerna har burits ner i källaren även om det tog emot för de var så vackra och blommade i massor.

Jag har även skördat jordärtskockor i mängder och testat att tillaga dem efter ett gamlt recept som jag hitta i ”husmoderns kokbok”.  Vad brukar ni göra med jordärtkockor? …Jag tar gärna emot nya roliga recept!

webbdscn4680

HelloweenSen var det ju halloween i fredags och då hade min son beställt en dracula kappa så då var det ju bara att damma av symaskinen och börja sy… Kul! Oj vad jag fick blodad tand!!!” 😀. 

Så nu har jag sytt både ett och annat roligt till barnen och till mig själv.  Och ännu roligare blev det då jag öppnade min gamla sylåda som jag fyndat på tradera i veckan. Där hitta jag både gamla sidentrådrullar i alla färger och ben knappar och mängder med nålar, handvirkade spetsudd mm… så nu syr jag på ett jul hjärta linne under kvällarna.

Andra roliga saker som jag införskaffat i veckan är en memotavla i luffartråd som jag har sökt efter att ha i köket under en lång tid och nu hittade jag en med de mått som jag önska hos Johanna på Stilero. Stilero är också en nyöppnad butik med lita allt möjligt för heminredning. Besök gärna henes webbbutik!!!

Min sylåda Memotavla 

Nu är klockan snart ett på natten och kanske är det dags att sova…eller kolla på valvakan, för visst är det lite spännande ?!! Säger jag som avskyr politik…men det är ju den stora makten som nu kanske får sin  första svarta president…vore det inte skoj!?

Vad som än händer så säger jag godnatt och så syns vi snart igen, och då lovar jag att göra en grundlig bloggrunda för jag är lite nyfiken på vad ni har gjort i veckan! Ha det gott! //Camilla

 

 


8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

TAck för omtanken om kissen, hon börjar bli piggare nu!..rör sig mer och vill ha mer sällskap! Skönt!🙂

Oj,va kul med företaget, det låter spännande..nu blir jag nyfiken och vill veta mer..och nätbutik oxå alltså? Skoj!
Så fint pyntat ute oxå! Kram🙂

Kommentar av signe

Klart du ska skaffa ett citrusträd….; )
Jag brukar göra soppa av jordärtskockorna…supergott koka fräs chalottenlök i lite smör fyll på med grönsakbuljong och koka skockorna i den. Mixa ihop till en slät soppa. Lite potatis kan man också ta med så reder det sig lite…krydda och runda av med lite grädde….supergott! ; ))
/Janne

Kommentar av Gardenlife

Vad trevligt att du är tillbaka! Jag har varit inne och kikat många gånger efter något livstecken….

Spännande med ditt företag! Loppis på nätet låter intressant. Har du två företag nu eller kör du allt i samma?

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Monica

Kommentar av monica73

Hej vännen, kul att höra från dig! *kram*

Jordärtskockor..man kan ju göra goda soppor av dem. Det ser gott ut bara att se dem sådär, spännande att hitta på nåt gott med dem.

Åh vad spännande det låter med företaget och webshoppen! Du får berätta mer allteftersom planerna går vidare.

Kram
Mia

Kommentar av Mia

Spännande med antik och inredning via nätet. Hoppas vi får veta när du börjar.
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Välommen tilbaka. Klart att man måste få vara fri från bloggandet ibland men ville bara tala om att jag saknade dig.
Kuliga saker du har på gång må jag säga.
Du säger väl till när du kör igång?
Det är tufft att vara egen och ha småbarn samtidigt. Mina har ju flyttat hemmifrån.
Jag vet vad jag skall skicka till dig som start precent. Gissa du på bara.
Ha det gott
Kram
Annika

Kommentar av Annika

Glömde varna dig för de explosioner som kan bli om man äter för mycket jordärtskocker.
Annika

Kommentar av Annika

Det låter ju verkligen spännande!
Inte har du legat på latsidan heller. Det är klart att barnen tar mycket tid när det är lov🙂
Jag har precis planterat jordärtskockor. Så recept är det ont om, än så länge.

Kram Mari i Marieholm

Kommentar av Mari i Marieholm




Kommentera

