Trädgårdsliv & Design


Helgmysigt med Vintips!
2008-10-12, 21.54.01
Filed under: "Dagbok", Inredning, Trädgårdsliv

Så var det söndag igen…veckorna går fort och en ny skolvecka för barnen och jobbvecka tar fart för oss andra… Ja… lite mjukstart kanske för mig och min man då en semester dag har tagits i morgon ut för att få njuta lite extra av en härlig höst.

Men i helgen har vi haft det riktigt mysigt. I fredags började vi med att busa loss på Skojlandet! Riktigt skoj!!! Gud vi har klättrat och hoppat och hängt i linor tillsammans med barnen.

På lördagen städades en del i växthuset och alla tomatplantor har nu åkt ut och det rensades bort gammalt och visset från bland annat pellargonerna. De  växter som såg fina ut fortfarande, vattnades och putsades till. Chiliplantorna åkte också ut för de hade fått bladlöss men jag hade tänkte försöka att övervintra dem och hoppas nu att lössen ska springa sin väg innan plantorna får komma in igen.

På kvällen åt vi gott som vanligt. Kycklingrullad med pestoröra av soltorkade tomater pinjenötter och basilika och bacon med klyftpotatis och rostade grönsaker och så testade vi ett gott vin som min fått man tips om. Lat 42 Ett vin som var helt fantastiskt gott! Det bästa röda vin som jag någonsin smakat och är väl värt att rekomderas!!!

På Söndag gästades vi av min mamma och hennes familj från Malå i Västerbotten. Vi passade då på att fira vår son som snart blir nio år. Middagen valdes av födelsedagsbarnet självt och det blev såklart gorumé mat igen… Gul saffrans soppa med lax, torsk, räkor och musslor med mera- Mums säger jag bara! Det blir till att gå på diet resten av veckan!🙂

Dagen till ära så plockade jag in en sensommar/höst bukett från rabatterna med bland annat höstastrar och rosor och ormbunksblad.

Till sist men inte minst så fick jag en fin  vävd matta av min mamma som hon har gjort som jag ska ha i köket under vintern då kylan biter på- Gammalt hus med självdrag-Brrrr!-då är det sköt med mattor och inte minst kastrande värmade vedkamin i köket. 

Tusen tack, Mamma!

 


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Åh.. vad gott du ätit.. den där kycklingrulladerna lät ju jättegott med pestoröran. Var hittar man det goda receptet tro..=).. Ha en skön vecka du också.. kramiz

Kommentar av Moa/Monica

Receptet på Kycklingrulladen kommer från någon av de första tidningarna av Drömhem & Trädgård för några år sedan. Nästa gång vi tillagar kycklingrulladen ska jag försöka fota och lägga ut ett recept på bloggen. Ha det gott! Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Tack för vintipset.
hemvävda mattor är guld värda! tycker jag.
Ha det gott
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Mmmm…så gott! Och vinflaskan gillar jag – etiketten alltså – urläcker!
Kram Randi

Kommentar av Randi




Kommentera

