Trädgårdsliv & Design


Ekorre och Ekollon


Se så fint med alla färger från naturen!!!

Vid en liten cykeltur med barnen i går plockade vi på oss lite av naturens färger. Allt som vi tyckte hörde till hösten fick följa med hem och det blev en hel korg med sprakande färger.

Här ser ni min dotters fina arrangemang som nu pryder hela vårt ena köksfönster av våra fynd.

Kottar, löv av lönn, ek, alm, stenar, ekollon, kastanjer, och klöverblommor med mera.

Vi träffade också på en liten ekorre som inte alls var skygg men honom kunde vi ju inte ta hem!… men oj så söt den var!

Jag tog också några ekollon med mig hem, som hade fått groddar och var på väg att rota sig. Jag ska se om man kan lyckas driva upp ett litet ek träd. Ekollonen satte jag i en stor kruka med fuktig jord och sedan lite löv över och så ska jag gräva ner krukan innan vintern för att se om de klarar sig. Det vore ju så skoj att ha ett litet pampigt ek träd om ett antal år!🙂

 

Till sist vill jag uppmärksamma  att det är Europeiska Dyslexiveckan. Syftet är ökad förståelse och kunskapen om läs- och skrivsvårigheter / dyslexi. Läs mer om Dyslexi på Dyslexiförbundet FMLS och här är min historia –”Jag har dyslexi”

 Ha en skön dag och tusen tack för alla fina och härliga kommentarer som jag fått på mina inlägg!


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Så färggrann och fin arrangemang din dotter har åstadkommit!
Och ekorren då! Vad söööt man kan va’ då!
Ha en skön kväll! mvh, Anja

Kommentar av Anja

Oj vilka vackra färgstarka bilder du visar!! Jag har tyvärr inga blå vimplar till salu.. Har sytt tidigare med det var bara i en uppsättning till pojkarnas rum. Kolla med http://www.beasbarnslikheter.blogspot.com, eller http://www.juliasvitadrommar.blogspot.com, dom vet jag syr mycket vimplar som de säljer. Kram, Anette

Kommentar av Anette

Färgerna är verkligen sprakande nu. Härligt! Så din dotter har ärvt ditt intresse? Arrangemanget är jättefint!🙂 Kul att du kom så nära ekorren. Trevlig helg!

Kommentar av Karin A

Vilken fantastisk färgkavalkad.. underbart att sitta inne och njuta av detta.. urgullig liten ekorre också.. ha en skön helg.. Monica

Kommentar av Moas




Kommentera

