Trädgårdsliv & Design


Det båser löv – Vad skoj! :)
2008-10-06, 20.43.48
Filed under: "Dagbok", Min Trädgård, Trädgårdsliv

Då det har stormat i södra Sverige, så har vi klarat oss ganska bra från de friska vindarna med undantag från allt regn som dränkte  både gräsmatta och krukor i vår trädgård. Men efter regn kommer sol…

Idag har jag börjat höststäda i trädgården. Solen sken och det var faktiskt ganska skönt ute.

Jag började med att ta fram höstens favorit pryl… Lövblåsen! Oj vad jag gillar den…

När man har stora singel ytor som vi och är omgivna av en liten träddunge och ett dussin enorma björkar så kan man inte vara utan en Lövblås. Löven måste bort från grusytan annars har man fort en jordvall med massa ogräs. I och försig så har nu inte alla löv fallit till marken än men man måste hålla undan allt efter som annars blir det bara jobbigt.

Efter det drog jag fram gräsklipparen för att dra över en något fuktig gräsmatta för att klippa ner löven till jorden. På så sätt kommer all näring från löven till nytta för gräsmattan och så fick jag det fint för en eller två dagar tills björkarna skänker mig mer arbete.

Min bästa vän just nu.

 

 


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Vi har inte så mycket lövfällning ännu men äpplen ligger det massor fast jag har skänkt så mycket till Tusenfröjd till hennes äppleutställing.
Du är flitig du får se när jag hinner klippa gräset.
ha det gott
annika

Kommentar av annika Chritensen




Kommentera

