Trädgårdsliv & Design


Trädgårdsliv har fått en hyresgäst- Hjälp!
2008-10-04, 17.33.43
Filed under: Djurliv i trädgården

Oj, vilken chock!!!

Min man kom blek in och hämta mig. Tog mig i handen och sa ”kom!” Hundra tankar for genom huvudet…Vad har jag nu gjort, tänkte jag. Spänd höll jag mig bakom min man och fram till vårt förråd. Titta vi har fått en hyresgäst!

Vad tror ni det är???

Jo, en grävling!!! Han/De har inte grävt ett hål, utan två upptäckte vi efter en stund, ett vid varje förråd som finns på gården. Vid det enna förrådet kunde vi se en lång gång som går under förrådet ner mot en stor grop. Massa med grus jord sten mm har grävts fram under natten som var upp på den nya singelbelagda ytan.

Synd att vi bor i tätortsnära område annars hade jag och min man fått sitta på pass med hagelbössan under natten…(Jodå vi har jägar examen båda två men bäst är väl att fånga den levande och släppa ut den/dem långt här i från för här vill vi inte ha dem)  Nu får vi invänta kommunens skydsjaktslag som tar tag i grävlingen /grävlingarna  på måndag och undertiden får vi bara se på när den/de härjar på under nattetid.

 

 


5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Absolut ingen aning vad jag skall säga. Skadar de huset, trädgården, människor mm?
Förr sa man att de hugger tag i benet och släpper inte greppet förrän det krasar…..rys! Men har hört att det stämmer inte.

mvh, Anja

Kommentar av Anja

Jag tror att de är skygga mot människor men vi har en katt som är ute på nätterna. Ha kan lätt bli ett offer. De gräver enorma gryt just nu innan de går i ide under vintern. Det är ju inte kul att ha stora högar med grus/jord kring våra förråd! (Tre hela skottkärror med grus grävdes ut från det ena förrådsgrunden av grävlingen)//Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

[…] Trädgårdsliv har fått en hyresgäst- Hjälp! […]

Pingback av Helgmysigt « Trädgårdsliv & Design

Ojdå, jag har aldrig sett en grävling på riktigt förutom överkörda såna, på vägarna. Hoppas ni hittar på nåt bra sätt att bli av med dem annanrs kanske ni har en hel familj under förråden i vår….

Tjingeling
Monica

Kommentar av Monica

Oj då!!
Vad skall man säga!!!
Annika

Kommentar av annika Chritensen




Kommentera

