Trädgårdsliv & Design


Helgmysigt
2008-10-04, 18.35.46
Filed under: "Dagbok", Loppis, Trädgård

Fick en härlig bukett blommor av min dotter i dag!

Hon har plockat dem i trädgården för att uppmuntra mig pga grävlingschocken! (Läs förra inlägget Här!

Så omtänksamt av henne. Inte viste jag att vi har så många härliga blommor i trädgården nu när kylan och hösten tagit det mesta.

 

Till middagen bjöd min man på räkfrossa och vin…Mums så gott! *Ler*

 

 

 

För övrigt så tog jag åter igen en tur till Bra & Begagnat för att söka efter lite roligt lördagsgodis för prylgalna jag….

 

En gammal kaffekvarn och ett gammalt handvirkat sängöverkast till guss´s gamla spjälsäng och några örngott med spets och ett par små gamla nysilverfat till ljus nu i höst blev mitt lördagsgodis. Inte dåligt eller hur?!🙂

 

Med detta avslutar jag mitt bloggande för i kväll. Nu ska jag gå och njuta vid braskaminen med en god kopp kaffe och en kanelbulle. För ni viste väl att det är kanelbullens dag idag!!!

Kram på er och ha en skön fortsatt helg!

 

 


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilken vacker bukett! Och så gulligt gjort🙂 Fy va läskigt med grävligen! Har ju läst hos andra att de kan ställa till med mycket elände så jag hoppas verkligen att ni blir av med den!!
Ha en fortsatt trevlig helg =)

Kommentar av Lotta

Vilken fin buketthon har plockat till dig.
Saknar min dotter när jag ser det här inlägget.
Härligt att bli bjuden på mat. Gott ser det ut också.
Ha det gott
Annika

Kommentar av annika Chritensen

Men herre gud en grävling.. hoppas de/den har hållt sig lugn och att kommunens gubbar tar hand om den snabb o lätt.. Jättevacker bukett dottern blockat.. ja det finns lite vackert kvar i trädgården.. de sist tappra.. =)

Kommentar av Moas

Spännande med grävlingsbesök och lite läskigt. Jag har stått öga mot öga med en här också – förra sommaren – men den har inte förstört något hos oss. Hoppas grävlingen masar sig iväg på egen hand! Det verkar ju inte så lätt att fånga in en sån….

Jättefin blombukett från dottern!

Vi väntar mest med spänning på den där stormen – visst försenad..?

/Monica

Kommentar av Monica




Kommentera

