Trädgårdsliv & Design


Höstrusk=Loppiskul
2008-10-01, 15.50.40
Filed under: "Dagbok", Loppis, Trädgård

Efter en veckas lång förkylning utan röst och delvis sängliggande så är man ganska rastlös. Jag har inte ens orkat med nya inlägg på bloggen då inspirationen varit lite tafattig under veckan. Men nuuuu är jag är jag åter! Ute är det regnigt och trist, löveven dalar till marken och det är kallt…

Hösten har nu kommit med besked!

Idag blev det en kul, liten tur till Bra & Begagnat i vare fall! Det är alltid lika kul med Loppis! 

Igentligen var jag inte ute efter något speciellt men jag kom hem med en del små roliga prylar och en stor mangelkorg som jag känner att det var ett stort inpulsköp- Vad ska jag med den till igentligen???!

Det som jag mest är nöjd över är de två fina hopprepen som man ser så tydligt att de har varit väl använda med svarvade handtag som man kan skruva i sär för att byta till nytt rep i. Kul! Vi är ju en hoppande familj, inte minst min man som stiger upp tidigt på morgonen för att träna 15 minuter ute, i ur och skur varje dag med bland annat genom hoppa rep.

Till köket blev det en gammal fiskform  för julens paté och ett Struvjärn till julbaket! Jag lovar att jag ska återkomma med ett julinlägg när jag har blivit Struvbagare- Fnizz! En gammal borste med skyffel i mässing till att borsta upp brödsmullor från bordet kommer nog oxå till pass under julens alla stor dukningar, då det brukar vara lika mycket smulor på bordet som på talriken när barnen fått i sig sitt.

Till sovrummet blev det två vita gamla örngott med spets. Igentligen så har jag en hel del ärvda örngott men det känns som om de är för fina att använda då den gamla genrationen på min sida har både vävt tyget och broderat och knyplat och virkat spetsarna på dem. De här ska användas och slitas !

Aslutar dagen med en ny generation trädgårdsmästare som botaniserar i gräsmattans alla grässorter, Nu får vi vänta till våren innan nästa expidition gräs går av stapel!!!

Ha en skön höst kväll! Kram från Camilla


8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Suck! Jag bor i storstaden Göteborg och hittar aldrig några loppisar – bara de som finns som stationära i t ex Bellevy. Där finns inga loppisfynd bara kläder och vulgoporslin.

Du har dock hittat fina saker!

mvh, Anja

Kommentar av Anja

Kul med loppisfynd eller hur.
Söt liten trädgårdsmästare som tar sista chansen att få känna gräsets doft i nästan.
Läcker bild.
Ha det gott Camilla och håll kort kommer… och skylten skall faktistk bli din.
Annika

Kommentar av Annika

Vilka härliga loppisfynd! Säger som Anja, här ovan… jag hittar aldrig några loppmarknader i närheten. Jag bor i storsatden sthlm. Jättefin bild på den lilla trädgårdsmästaren….:)
Tjingeling
Monica

Kommentar av Monica

Loppis är som ett gift…sökandet efter det perfekta fyndet…
Sökandet är viktigare än själva fyndet.
Patéformen är nog även fin till betonggjutning och mangelkorgar kan man alltid plantera i, om de inte har kostat för mycket. Insidan täckt med plast med lite hål i botten blir perfekta till luktärtor eller kanske krasse. Tycker jag😉
Ha det gott
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Vilka fina loppisfynd. Korgar kan man aldrig få för många av!
Jättesöt blivande trädgårdsmästare i gröngräset!

/Monica

Kommentar av Monica

Cute and clever, störtskönt. Jag hade en T-shirt till min dotter där det stod Her comes trubble på framsidan och there goes trubble på ryggen. Ha det bra kram Tyra

Kommentar av Tyra

Härliga fynd och en otroligt gullig gräsavsynare.. =).. ha det gott..Kram/MOnica

Kommentar av Moas

Hej!
Där kan man prata om att bita i gräset *fniss* Nej, skämt åsido så såg det skönt ut och vilka fynd du gjort! Så fina grejer! Jag håller tummarna för er allihopa😉 Tacos är aldrig fel!😉
Ha det gott! Och du förresten du är Oktoberutmanad!!!
Erika

Kommentar av Härligheter enligt Erika




Kommentera

