Trädgårdsliv & Design


Betong gjutning.
2008-08-31, 19.59.38
Filed under: Inredning, Pyssel, Trädgårdsliv

 

 

 Förra helgen ägnade jag och min kompis Zara åt att gjuta betong. Vi hade bestämt att gjuta ”mattor”. För att det hela skulle bli bra hade jag snikrat ihop en form i formplaywood som skulle passa gummimattan. Betongen hade zara fixat och vi hade en ganska skön och trevlig eftermiddag bland slevar och hinkar och en hel del rörande förståss i cement smeten.

Hur vi gjorde kan ni läsa på
Zaras sida

 

Betongmattan har fått sin givna plats framföt växthusets entré dörr.  Jag fixade oxå ihop till några betong krukor av lite cement som blev över. Här på bild syns två av dem med bland annat dagens skörd av tomater och annat gott. Skoj… nästa gång ska jag göra en ljugarbänk till mitt växthus!😉

 

Ha det gott! Kram Camilla

 


5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilka fina saker ni har gjort. Kul att ha dig tillbaka.Snart skall jag också börja djuta.
Ha det gott
Annika

Kommentar av Annika

Men vad snygg den där mattan blev.. skitsnygg.. helt enkelt.. =)… en sån vill jag ha =). Vet en som köpte en sån där gummimatta för att ha som gjutform.. smart är det. Ha det gott.MOnica

Kommentar av Moas

Vilka vackra bilder!!!!!
Kommer att hämta inspiration här!

Kommentar av Anya

Hej!
Vilken fin platta du gjutit!
Ikväll ska jag försöka mig på att gjuta!

Kommentar av Marina

Utrolig vacker betongplatta, du är jätteduktig, hur har du gjort plattan?

Kommentar av Sus




Kommentera

