Trädgårdsliv & Design


Delikatesser från växthuset
2008-08-17, 18.13.27
Filed under: Frösådder och växter, Min Trädgård, Trädgårdsliv

Skörda min första melon härom dagen! Vilken Lyx! Så gott….🙂 Även tomater och chili växer så det knakar. Uppskattat i vikt så har vi nog skördat 30-35 kilo tomater redan. Och mer finns det!


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Wow så mycket tomater ni har fått! Låter ju underbart!
Här har vi också haft bra flyt med chilin i år, efter flera säsonger med misslyckanden. Melon får jag väl vänta med tills jag får ett växthus….
Jättehärlig bild i inlägget – det vattnas i munnen!

hälsningar

Monica

Kommentar av Monica

Vilken härlig skörd.. mina tomater.. eller rättare sagt min tomatplanta blåste omkull i stormen och knäcktes.. suck .. så det blir till affären och köpa.. ja det skulle jag väl fått gjort ändå..*ler*. Men visst är det gott att skörda smakar dubbels så gott.. =). Lycka till med din firma läste ikapp mig nu och jag önskar dig massa jobb.. finns så många som behöver hjälp med mycket. Sa just det till min kollega när vi var ute och tog en liten promenad i villakvarteret intill jobbet.. många gör inget och har ingen kunskap om trädgård.. så lycka till! Kram Monica

Kommentar av Moa/Monica

Hej:D
det såg gott ut med meloner. Hoppas att du får mer meloner till nästa år, så att jag får smaka haha😛 jaja men hare bra syrran!

Kommentar av Lilla syrran

Det är väl lycka när man får skörda sin egna frukter och grönsaker.
Ha det gott
Annika

Kommentar av Annika




Kommentera

