Trädgårdsliv & Design


Stadsparkens Trädgårdsfest
2008-08-10, 22.49.16
Filed under: "Dagbok", Trädgård, Trädgårdsgguide/info

Varje år ordnar Örebro kommun en trädgårdsfest för allmänheten i Stadsparken. Festen består mest av en liten trädgårdsmarknad med både privat och yrkesmässig försäljning av växter med mera.

Själva parken är hur fin som helst och det finns mycket att se året om. Allt från rödaste julblommor till vårens lökar och magnoliornas knoppar till rosornas trädgård och sommarens blommor och såklart barnens lekpark. Synd man inte tar sig dit oftare för att bara gå runt och njuta.

Nytt för i år på trädgårdsfesten var en tävling där man fick lämna in en blombukett. Mitt bidrag knåpa jag ihop ganska fort i morse och bestod av massa örter från min trädgård.

Hur tävligen sluta har jag dock ingen aning om för jag missade prisutdelningen… Så kan det gå då jag strosa runt och titta på allt och köpte lite små saker.

Jag blev lite smått förtjust i ett planteringsbord i zink och grått. Måste bara besöka försäljaren ”Tant Grön” inom kort och kolla in det lite närmare. Det skulle absolut passa i mitt växthus!😉

Andra små fynd förutom två plantor av röd solhatt var en liten söt mårbacka pelargon och två gamla lerkrukor med luffarslöjd.

Dagen avsluta vi med att köpa hem lite gott från ett bageri i Wadköping som ligger intill parken. De har grymt goda bakverk och bröd och vi smaskade gott hemma i växthuset lagom till himlen öppnade sig och det öste ner. (Tur att det var uppehåll förut) Då är det skönt att sitta under glastaket och njuta när det känns som hösten är på intåg. Måtte vi bara få tillbaka sommaren, eller hur!?

Kram från Camilla Trädgårdsliv & Design


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

